تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ استاندارد در بین آحاد مردم

آوری فرد بر ترویج و گسترش فرهنگ استاندارد در بین آحاد جامعه تاکید کرد.

«مجید آوری فرد» با اشاره به اهمیت استاندارد سازی و توجه به این مهم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ترویج و گسترش فرهنگ استاندارد در بین آحاد مردم، چه در حوزه سلامت و ایمنی و چه در حوزه خدمات عمومی باید از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

 

سرپرست استاندار استان مرکزی همچنین از آزمون دوره‌ای سالانه وسایل توزین سبک و سنگین مشمول استاندارد اجباری نیز خبر داد و گفت: طی سال جاری، تعداد هشتصد و نود و شش وسیله توزین سبک، در استان مورد آزمون صحت عملکرد، قرار گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: آزمون وسایل سنجش سبک با هدف اطمینان از صحت عملکرد این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه گستره وظایف سازمان ملی استاندارد بسیار وسیع است، ادامه داد: در حوزه وظایف تعریف شده این سازمان صیانت از سلامت، ایمنی شهروندان و ممانعت از کم‌فروشی گنجانده شده است که این موضوع خود مصداق عملی امر به معروف و نهی از منکر است .

 

آوری فر گفت: وسایل توزین و سنجشی که نتایج آزمون آن‌ها مردود گزارش شود باید در مدت زمان تعیین شده از سوی تعمیرکار مجاز، تعمیر، رفع عیب شود و پس از آزمون مجدد و قبولی به چرخه داد و ستد بازگردند.

 

سرپرست استاندارد استان مرکزی با تاکید بر اینکه با ترویج و گسترش فرهنگ استاندارد در بین آحاد مردم، استانداردها چه در حوزه سلامت و ایمنی و چه در حوزه خدمات عمومی از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل خواهد شد، بیان کرد: هر صاحب صنعت و شهروند برای دستیابی به یک زندگی استاندارد به مصرف کالاها و خدمات استاندارد روی خواهد آورد.

 

وی از شهروندان درخواست کرد تا در هنگام خرید، به‌منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق‌ شده بر روی ترازوها توجه کرده و از خرید از مراکزی که ترازوهای آن فاقد برچسب صحت عملکرد است، خودداری کنند.

کد خبر 1085100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha