نیازمند ۱۰۰ تخت آی‌ سی‌ یو، کیت‌های آزمایشگاهی و دستگاه اکسیژن‌ ساز هستیم

حسینی با بیان اینکه در بحث بهداشت و درمان و سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۵ درصد متولی امر است، گفت:در حال حاضر در مشهد نیازمند ۱۰۰ تخت آی‌ سی‌ یو، فضای مناسب برای واکسیناسیون، کیت‌های آزمایشگاهی و دستگاه اکسیژن‌ ساز هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدجواد حسینی» امروز(۲۴ مرداد) در سومین جلسه علنی شورای مشهد با بیان اینکه پیک پنجم کرونا در مشهد از ۱۵ تیرماه آغاز شده است، اظهارکرد: متاسفانه این پیک نسبت به پیک‌های قبل، از سرعت و قدرت سرایت بیشتری برخوردار است.

 

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اغلب ابتلاها در این پیک، خانوادگی بوده چراکه ۱۴۰ درصد قدرت سرایت بیماری نسبت به گونه های قبل بیشتر است، گفت: در بحث بهداشت و درمان و سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۵ درصد متولی امر هستند و ۷۵ درصد کار به عهده سایر دستگاه‌ها اعم از شهرداری، استانداری و فرمانداری است.

 

 وی با اشاره به اینکه تقدیر و تشکر می‌کنیم از رویکرد حمایتی مدیریت شهری مشهد برای لایحه دوفوریتی که امروز به تصویب رساند، افزود:در حال حاضر، در مشهد نیازمند ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو، فضای مناسب برای واکسیناسیون، کیت‌های آزمایشگاهی و دستگاه اکسیژن‌ ساز هستیم.

 

حسینی ادامه داد: اگر ۱۰۰ تخت مراقبت های ویژه را راه‌اندازی نکنیم، در روزهای آتی دچار مشکل خواهیم شد ضمن اینکه متاسفانه میانگین سنی فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد بین ۴۰ تا ۵۵ سال است که این جمعیت، افراد مولد جامعه هستند.

کد خبر 1085140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha