وضعیت شیوع کرونا در  استان بسیار نگران کننده است/ مدیران حق خروج از استان را ندارند

نوذری با بیان اینکه وضعیت استان بسیار نگران کننده است و ظرفیت درمانی ما در حال پر شدن است، گفت: در بحث واکسیناسیون تعطیلی نداریم و باید با قدرت موضوع وکسیناسیون در استان ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، اظهار کرد: اعضای ستاد کرونا به هیچ وجه از استان خارج نشوند و در شهرستان ها، فرمانداران در محل حوزه شهرستانی خود حضور داشته باشند، بخشداران و مدیران کل هم حضور داشته باشند، کار را رها نکنیم هر لحظه ممکن است جلسه داشته باشیم.

 

« محمد نوذری» با بیان اینکه باید با همه  کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان که در صف مقدم کرونا هستند، همکاری لازم را داشته باشیم، افزود: بنای ما بر واکسیناسیون است، واکسن به اندازه کافی  موجود  هست، بخشی از آن به افکار و اعتماد عمومی بر می گردد و رسانه ها باید کمک کنند که واکسیناسیون انجام شود چرا که بهترین اقدام در شرایط فعلی واکسیناسیون است.

 

وی با تاکید بر اینکه از فردا تمام ادارات دولتی به جز ادارات خدمات رسان و نیروهای نظامی و... تعطیل هستند، ابراز کرد: از همکاران اداری خودم خواهش می کنم در این ایام تعطیلات بنایی برای تفریح و دورهمی نداشته باشند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وضعیت استان بسیار نگران کننده است و ظرفیت درمانی ما در حال پر شدن است، یادآور شد: کرونا دلتا بسیار مرگبار و قدرت سرایتش به مراتب بیشتر است.

 

نوذری با اشاره به اینکه از ساعت ۱۲ امروز تا ۵ شهریور تردد بین استانی ممنوع است، خاطرنشان کرد: عزاداری در فضای بسته، حرکت هیئتها و ایستگاه های صلواتی ممنوع است.

 

وی با بیان اینکه در بحث واکسیناسیون تعطیلی نداریم و با قدرت ادامه پیدا کند، گفت: همچنین  ایلام به استانهای جامعه هدف اضافه شده و از امروز برای تمامی متولدین سال 1358 و ماقبل واکسن تزریق می شود.


 

استاندار ایلام  با بیان اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا را رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی ها است، ابراز کرد: ویروس جهش یافته جدید از ویروس قبلی بسیار خطرناک‌تر است و همه باید مراقبت کنیم.

 

نوذری با تاکید بر اینکه مرز مهران بسته است، یادآور شد: در اعمال محدودیت های تردد خودرویی در گذشته خودروها جریمه می شدند ولی از امروز منع تردد نیز اضافه شده است به طوریکه خودروها باوجود جریمه‌ولی به هیچوجه حق ورود به استان نداشته و به مبدا برگشت داده می شوند.

 

  وی با بیان اینکه در روستاهای کم جمعیت و عشایر، بالای ۱۸ سال تزریقات واکسن انجام گیرد، خاطرنشان کرد: واجدان شرایط با توجه به شرایط حاد کرونا با مراجعه به موقع برای واکسیناسیون برای پیشگیری و کنترل کرونا مشارکت داشته باشند.

 

گفتنی است، هشتاد و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با حضور استاندار، معاون امور اقتصادی استاندار و فرمانده قرارگاه استانی مدیریت مقابله باکرونا، معاون توسعه استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین دستگاهها و ارگانهای استانی، معاون بهداشتی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و برخی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری ایلام به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 1085142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha