دومین کنگره ملی شهدای گیلان سال ۱۴۰۴ برگزار می شود

سردار عبدالله پور از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای گیلان در سال ۱۴۰۴خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «محمد عبدالله پور» امروز(یک‌شنبه ۲۴ مرداد) در جلسه هیئت امنا و ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان که با موضوع “تدوین، تصویب و پشتیبانی دومین کنگره شهدای استان” برگزار شد با اشاره به نقش گیلانیان در دفاع مقدس و اولین شهدای گیلان در جنگ تحمیلی، ۱۶ شهید گیلانی سرپل ذهاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شهدا در قالب یک کاروان در ۴مهر ۵۸ اعزام شده بودند که دومین گروه شهدای استان بودند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان  با بیان اینکه گیلان در بخش پشتیبانی با هزار و ۵۰۰ کامیون در زمان آیت الله احسان بخش پیشتاز و نمونه بوده است افزود: اولین اعزام کاروان پشتیبانی با هفت کامیون به منطقه سرپل ذهاب بود.

 

وی با اشاره در ادامه به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای استان با سخنرانی آیت الله نوری همدانی و سردار سلیمانی در سال ۱۳۹۵ اشاره و اظهار کرد: سال ۱۴۰۴ دومین کنگره ملی شهدای گیلان برگزار می شود.

 

* ۱۲۰ جلد کتاب زندگینامه شهدای گیلان چاپ می شود

«غلامرضا ملک علیپور» نیز در جلسه مذکور از تشکیل کمیته های ۱۶ گانه استانی دومین کنگره ملی شهدای استان خبر داد.

 

مسئول ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان گفت: گردآوری و چاپ ۱۲۰ جلد کتاب زندگینامه شهدای گیلان را در برنامه داریم و تاکنون ۷۰ درصد زندگینامه سرداران شهید استان گردآوری شده است

کد خبر 1085153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha