بیرق عزای حسینی در دست بچه‌های مسجد آیت الله گلپایگانی شهر لردگان

اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی شهرستان لردگان امسال نیز با برپایی آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان البته با رعایت پروتکل های بهداشتی عشق و ارادت خود را سردار کربلا نشان دادند.

«منصور اردشیری لردجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد اظهار داشت: اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی شهرستان لردگان امسال نیز با برپایی آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان البته با رعایت پروتکل های بهداشتی عشق و ارادت خود را سردار کربلا نشان دادند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری‌ آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی لردگان ادامه داد: محرم امسال مانند سال گذشته متفاوت ‌تر شده؛ ویروس کرونا همچنان جولان می‌دهد و همین کافی است که غریبانه‌تر و حزن‌انگیز تر از سال‌های گذشته در عزای حسین (ع) بر سر و سینه بزنیم.

 

وی ابراز کرد: ماه‌ ها دعا کردیم که هر چه زودتر شر این ویروس منحوس کرونا از کشورمان برچیده شود تا حداقل با فرارسیدن محرم درگیر این ویروس نباشیم اما همچنان ویروس کرونا در حال شیوع است همین واقعیت‌ها کافی است تا اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی شهرستان لردگان امسال در شرایط بسیار ویژه‌ای مراسم خود را برگزار کنند.

 

اردشیری لردجانی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی شهرستان لردگان از برگزاری آیین های عزاداری تا میزبانی از زوار امام حسین (ع) در سال های گذشته و نیز اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با ماه محرم را در کارنامه خود دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری‌ آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی لردگان ادامه داد: امسال اما محرم متفاوت تر از سال های گذشته است و ویروس منحوس کرونا موجب شده است تا محدودیت هایی در برگزاری این آیین ها به وجود آید و با توجه به لزوم حفظ سلامتی عزاداران حسینی کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی شهرستان لردگان به منظور نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در آیین های عزاداری پیشگام هستند و به عنوان مجری سلامت پای کار آمدند.

 

وی گفت: قرائت زیارت عاشورا، برگزاری محفل انس با قرآن و ادعیه خوانی در شب عاشورا، برگزاری طرح تلاوت نور به نیت هدیه به امام حسین (ع) و یاران باوفایش، ترویج فرهنگ عاشورایی، ترویج سبک زندگی حسینی و تولید نشریات کانون در راستای توجه بیشتر به فرهنگ عاشورای، فضاسازی فرهنگی و آموزشی در داخل مسجد با موضوع این ایام، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، برپایی ایستگاه‌ های فرهنگی و صلواتی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و دعوت از اساتید جهت سخنرانی با موضوع سبک زندگی حسینی و تبیین قیام مردمی عاشورایی در بستر فضای مجازی از جمله برنامه های ماه محرم امسال در کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی شهرستان لردگان است.

 

کد خبر 1085168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha