سوگواره سراسری دانش آموزی «احلی من العسل» در گیلان برگزار شد

تجمع نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره «احلی من العسل» همزمان با ششمین روز از ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان با سراسر نقاط کشور در شهرهای مختلف استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با ششمین روز از ایام ماه محرم امروز( یکشنبه، ۲۴ مرداد) تجمع نوجوانان عاشورایی با عنوان همایش سوگواری «احلی من العسل» در سوگ شهادت حضرت قاسم بن الحسین(ع) در شهرهای مختلف گیلان برگزار شد.

 

این همایش به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان و به منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه با فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) برگزار شد.



این همایش که هر ساله به یاد شهید نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم بن الحسن با حضور دانش آموزان پسر به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، امسال با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی همراه با نوحه خوانی، مداحی و سخنرانی درباره امام حسین(ع)، بیان رشادت و مصائب حضرت قاسم بن الحسن(ع) در روز عاشورا برگزار شد.

 

عبارت "احلی من العسل" به معنای "شیرین تر از عسل" پاسخ حضرت قاسم در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است که پرسیدند "مرگ در نزد تو چگونه است" و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفتند "مرگ در نزد من شیرین تر از عسل است."

 

 

 

کد خبر 1085171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha