فرهنگ بی تفاوتی در جامعه رواج پیدا کرده است

حجت الاسلام نستوهی با بیان این‌که فرهنگ بی تفاوتی در جامعه رواج پیدا کرده است، گفت: متاسفانه فرهنگ بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «محمدحسن نستوهی»، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: دهه اول ماه محرم با عنوان دهه بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که برگرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با بیان این‌که شعار این ایام «قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسئولین پاسخگو است»، خاطرنشان کرد: فلسفه‌ی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده و امام حسین بزرگ‌ترین شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بی تفاوتی در جامعه رواج پیدا کرده است، گفت:  متاسفانه فرهنگ بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر شده است. در حالی که مقام معظم رهبری در دیدار با رییس قوه قضاییه تاکید کردند؛ امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان حقوق عامه احیا شود و جزو اولویت های و وظایف اصلی قرار بگیرد.

نستوهی با تاکید بر اینکه وظیفه‌ اصلی ما زائد کردن فرهنگ بی تفاوتی در جامعه است، گفت:  وظیفه داریم فرهنگ بی تفاوتی را زائد کنیم انتظار داریم همه در این وضعیت ما را یاری کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با بیان این‌که تبیین و آموزش و بعد از آن حمایت حقوقی جزو اولویت‌ها و محورهای ستاد است، گفت: زمینه سازی برای امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد مردم، وظیفه ی این ستاد است.

حجت الاسلام نستوهی با بیان این‌که اصل وظیفه‌ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: زمانی که به فردی تذکر می دهیم، بی تفاوت نباشد فرهنگ بی تفاوتی به تو چه یا به من چه باید از جامعه برچیده شود.

وی با تاکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید از روی دلسوزی و محبت باشد، گفت: برخی از امر به معروف و نهی از منکر ها دچار خلاف می‌شوند باید مراقب باشیم دچار آن نشویم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با اشاره به محورهای فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، گفت: بحث آموزش یکی از اولویت های ما بوده که در این راستا توانستیم با آموزش و پرورش و دانشگاه ها تفاهم نامه ای جهت تربیت مربی و معلم برای تبیین امر به معروف و نهی از منکر  در مدارس و دانشگاه ها امضا کنیم.

وی افزود: در بحث آموزش و تبیین، کرونا کار ما را کند کرد ولی همواره سعی کردیم ذهنیت غلط از امر به معروف و نهی از منکر با برخی روش‌ها مانند ساخت کلیپ ها اصلاح کنیم.

حجت الاسلام نستوهی افزود: هیچ کس حق ندارد در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند، طی یکسال نزدیک به 20 پرونده در راستای حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

کد خبر 1085178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha