مراسمات عزاداری محرم با ظرفیت یک چهارم گنجایش در اماکن سرپوشیده برگزار می شود

حجت الاسلام رویوران از برگزاری مراسمات عزاداری ایام محرم با ظرفیت یک چهارم گنجایش در اماکن سرپوشیده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آبادان در منطقه گرمسیری قرار دارد، امکان برگزاری مراسم در فضای باز مهیا نیست.

«حجت‌ الاسلام عادل رویوران» ظهر امروز (یک شنبه ۲۴ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین (ع)، با تاکید بر لزوم رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در آئین های مذهبی ایام محرم و صفر از سوی شهروندان اظهار کرد: استفاده از وسایل عزاداری مانند دمام و زنجیر باید شخصی و توزیع نذورات نیز می بایست به صورت بیرون بَر باشد و در ایام محرم و صفر هیچ سفره‌ اندازی در سطح شهرستان نداریم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان افزود: همچنین در این راستا به متولیان برگزاری مراسمات مذهبی که مقررات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند، تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت تکرار نیز از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بهترین ناظر بر رعایت پروتکل‌ها خود مردم هستند‌ تصریح کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم و امسال با برگزاری جلسات شورای هیئت‌های مذهبی همه تلاش خود را برای توجیه متولیان برگزاری مراسم به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار گرفتیم.

 

حجت الاسلام رویوران از برگزاری مراسمات ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با گنجایش یک چهارم ظرفیت در اماکن سرپوشیده آبادان خبر داد و ابراز کرد: با توجه به اینکه آبادان در منطقه گرمسیری قرار دارد، امکان برگزاری مراسم در فضای باز مهیا نیست، بنابراین مراسم عزاداری با یک‌ چهارم ظرفیت و گنجایش در اماکن سرپوشیده برگزار می شود.

 

وی به راه‌اندازی سامانه بیرق https://beyraghmessenger.ir در راستای ثبت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات اشاره کرد و ادامه داد: هر فردی که نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات سوگواری ماه محرم و صفر نارضایتی دارد می‌تواند با مراجعه به این سامانه شکایت خود را ثبت کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان از قشر آسیب‌ پذیر جامعه خواست تا حتی المغدور در خانه بمانند و مراسمات عزاداری را از طریق شبکه های اجتماعی و تلویزیونی دنبال کنند و یاد آور شد: افراد مسن، مبتلایان به بیماری های خاص و کسانی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند، در خانه بمانند و از طریق کانال‌های فضای مجازی و صدا و سیما مراسم عزاداری را دنبال کنند.

 

کد خبر 1085190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha