عزادار حسین(ع) خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی بداند/ مجلس روضه سیدالشهدا(ع) بهترین کانال تبلیغ اسلام

حجت الاسلام بابائیان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط فعلی، گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند:«من از دستورات وزارت بهداشت تبعیت می کنم»، عزاداران حسینی هم فرمان رهبر انقلاب را فرمان شرعی بدانند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین«عباس بابائیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن عرض تسلیت بمناسب ایام عزای حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و یاران آن حضرت با بیان اینکه امام حسین(ع) به امرخدا و برای بقای دین جهاد کردند، اظهارکرد: یکی از علل ماندگاری قیام امام حسین(ع) در میام اقوام مختلف به خاطر پیوند این قیام با مردم است .

 

امام جمعه شهر امیرکلا استان مازندران با تاکید براینکه  همچنین تقرب به خدا موجب ماندگاری امام حسین(ع) شد، افزود: امام حسین (ع) به تبلیغ، روشنگری و افشاگری اهتمام ویژه داشتند و دعوت به ارزش ها می کردند مردم هم از آنجایی که فطرتاً دنبال ارزش هاهستند این رویکرد امام (ع) را می پسندیدند و با حضرت همراه شدند و این همراهی با گذشت سال ها هنوز ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه حریت و آزادگی امام حسین(ع) مردم را مشتاق عزاداری آن شخصیت بزرگ تاریخ بشریت می کند، گفت: نهضت عاشورا امام حسین(ع) از برجستگی خاصی برخوردار است.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان اینکه هیأت های مذهبی باید به تبیین معارف قیم امام حسین(ع) بپردازند، اظهار کرد: به طور مثال اگر پیام رسانی اهل بیت(علیهم السلام)، امام سجاد(ع) و به طور خاص پیام رسانی حضرت زینب(س) نبود «اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند.»

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ مستکبران و دشمنان اسلام بارها آمدند که جلوی اجتماعات حسینی را بگیرند اما موفق نشدند، گفت: نوع عزاداری، نوع برگزاری مراسم های سوگواری، نوع شعر و نوحه سرایی و سخنرانی‌ها باید با اصل حرکت و قیام امام حسین(ع) تناسب داشته باشد. در غیر این صورت از حقیقت اهداف قیام آن امام شهید(ع) دور خواهیم افتاد.

 

حجت الاسلام بابائیان به اهمیت عزاداری برای امام حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: اولین عزادار امام حسین(ع) خود خداوند متعال است.

 

وی با بیان اینکه عزاداری محرم مجلس روضه سیدالشهدا(ع)، کانال تبلیغات اسلام است، افزود: انسان با ریختن اشک در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با سیدالشهدا(ع) تجدید بیعت می کند.

 

امام جمعه شهر امیرکلا با بیان اینکه همه انبیاء الهی برای امام حسین(ع) عزاداری کردند، یادآورشد: مرحوم «سید مهدی بحرالعلوم» از علمای طراز اول جهان تشیع برای امام حسین(ع) عزاداری می کرد و آنچنان برای حضرت سیدالشهدا(ع) اشک می ریخت که تعجب نزدیکانش را برمی انگیخت.

 

وی در ادامه به علاقه وافر مرحوم آیت‌الله العظمی «سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی» به برگزاری مراسم سوگواری برای امام حسین(ع) اشاره وبیان کرد: آيت‌الله مرعشی نجفی وصیت ‌کرده بود که  وقتی بدن من را غسل دادید کفن کردید بدن من را به حسینیه‌ای که ساختم بیاورید؛ یک گوشه‌ای از عمامه من را به تابوت و یک گوشه  دیگر عمامه را به منبر ببندید بعد هم مصیبت امام حسین(ع) بخوانید؛ بعد بدن من را بردارید و دفن کنید.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان اینکه امام مهدی(عج) در زیارت ناحیه مقدّسه خطاب به امام حسین (ع) می فرماید: «لأَندُبَنَّک صَباحَا وُ مَساءً وُ لَأَبکینَّ عَلَیکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما» هر صبح و شام بر تو گریه و شیون می کنم و در مصیبت تو به جای اشک، خون می گریم، اضافه کرد: همچنین در روایات آمده که حضرت علی بن الحسین (ع) مدت بیست یا چهل سال بر حضرت حسین (ع) گریست.

 

وی بیان کرد: در روایات های متعددی آمده که شرکت در عزادارای محرم حسینی، عاشورا و تاسوعا موجبات بخشش گناهان را فراهم می آورد تا جاییکه از فقیه عالیقدر مرحوم آیت الله شیخ جعفر شوشتری نقل شده که اگر کسی نتوانست از فرصت ماه رمضان برای توبه بهره گیرد از ماه محرم و باب الحسین(علیه السلام) وارد شود.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام هستی خویش را برای احیای دین اسلام، حفظ جایگاه قرآن، حفظ سیره و سنت پیامبر(ص) داد، گفت: ذات حضور در مجلس عزاداری امام حسین(ع) اینکه انسان با معرفت پیداکردن نسبت به امام(علیه السلام) متحول و خدایی شود.

 

وی در بخشی از سخنانش به اوضاع بحرانی شیوع کرونا و ازیاد مبتلایان به این ویروس اشاره و اظهار کرد: بیماران در بیمارستان ها و بعضا در منازل شخصی خود دوران نقاهت را سپری می کنند و نباید عزاداری های محرم موجب مزاحمت و سلب آسایش مردم شود، همچنین آدم های معلوم الحال جلودار دسته ها و عزاداری ها نشوند.

 

حجت الاسلام بابائیان با تاکید براینکه مراسم های عزاداری و سینه زنی محرم حسینی نباید سد معبر برای مردم ایجاد کند، افزود: رقابت در عزاداری ها ممنوع است محرم ماه تعظیم شعائر اسلامی و مهمترین مراسم عملیاتی دین مداران است به خاطر کرونا نباید کمرنگ بشود.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط فعلی، تصریح کرد: همان گونه که رهبر  معظم انقلاب فرمودند:«من از دستورات وزارت بهداشت تبعیت می کنم»، ما هم فرمان رهبر انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) را فرمان شرعی برای خود می دانیم.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان اینکه عزاداران حسینی علاوه بر این که لباس مشکی به تن می کنند باید حداقل یک پارچه در بالای درب منازل و مغازه ها نیز نصب کنند تا حال و هوای شهر بوی محرم بگیرد، تاکید کرد: برای حفظ سلامت عزاداران اطعام دهی ها به صورت بیرون بر باشد.

 

وی به اهمیت استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ معارف امام حسین(ع) و اهداف قیام آن حضرت اشاره و اظهار کرد: فضای مجازی را در اختیار اقامه عزا اهل بیت درآورید.

 

 

کد خبر 1085220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha