عدم پذیرش امان نامه سپاه یزید  توسط حضرت عباس (ع) جایگاه تاسوعا را رفیع می‌کند

سنگری با اشاره به رد امان نامه سپاه یزید توسط حضرت عباس (ع) گفت: وفادارای ایشان به امام حسین (ع) در روز تاسوعا و واقعه عاشورا یک واقعه تکرار نشدنی در طول تاریخ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدرضا سنگری» در مراسم عزاداری محرم در هیات عزاداران مسجد ولیعصر (عج) دزفول که در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد اظهار کرد: واقعه عاشورا یک واقعه تکرارنشدنی در تاریخ است و مشابه آن هیچگاه تکرار نخواهد شد.

 

این محقق عاشورایی با اشاره به برخی اتفاقات عاشورا افزود: یاران اندک ابا عبدالله حسین (ع) تا لحظه آخر برای شهادت در راه اهل بیت (ع) لحظه شماری می‌کردند و مشتاقانه منتظر لحظه شهادت بودند.

 

وی تصریح کرد: تعداد سپاه امام حسین (ع) و همراهان ایشان فقط ۱۵۰ نفر بوده در صورتی که سپاه دشمن تا عصر تاسوعا ۲۹ هزار نفر بود که پس از اضافه شدن نیروهای شمر این تعداد به ۳۳ هزار نفر افزایش یافته است.

 

سنگری با بیان اینکه شمر با دو هدف به سپاه عمر سعد اضافه شد عنوان کرد: هدف اول شمر جهت اضافه شدن به سپاه مقابل امام حسین (ع) جهت جلوگیری از عقب نشینی عمر سعد بود که اگر این اتفاق افتاد وی را به قتل برساند و حمله را آغاز کند اما عمر سعد در همان صبح عاشورا اولین تیر را به سمت سپاه امام حسین (ع) پرتاب کرد و سپاهیان خود را شاهد گرفت که شروع کننده جنگ او بوده است.

 

وی اضافه کرد: هدف دوم شمر ارسال امان نامه برای برخی از یاران امام حسین (ع) از جمله حضرت عباس (ع) بوده تا فرماندهان سپاه امام حسین (ع) را از جنگ خارج کند که رد امان نامه و اعلام وفاداری ایشان به امام حسین (ع) جایگاه تاسوعا را رفیع می‌کند.

 

این محقق عاشورایی همچنین با بیان اینکه شیوه امان نامه در دوران امام حسن مجتبی (ع) نیز انجام گرفت و وی را تنها کردند ادامه داد: سپاه یزید می‌خواست با این شیوه فرماندهان سپاه امام حسین (ع) را از جنگ خارج کند و حتی برای حضرن علی اکبر فرزند امام حسین (ع) نیز امان نامه آوردند اما هیچکس نپذیرفت.

 

وی یاد آور شد،: پس از رد امان نامه بسیاری از یاران امام حسین (ع) در صبح عاشورا و در تیرباران اولیه به شهادت رسیدند و  ۴۵ نفر دیگر نیز از یاران ایشان در جنگ تن به تن با سپاه یزید شهید شدند.

 

کد خبر 1085224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha