جوانمردی و وفا به عهد در مکتب کربلا رشد پیدا می کند/ تلاش برای حفظ دین

آیت الله مظاهری گفت: جوانمردی و وفا به عهد در مکتب کربلا رشد پیدا کرده و پیروان آن حضرت این مسائل را می آموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق ماه محرم به درس های این مکتب واشاره کرد و اظهارداشت: کربلا معلم اخلاق و مروج آموزه های انسانی است که فراگیران آن به درجات بالایی می رند.

 

مرجع عالم تقلید افزود: جوانمردی و وفا به عهد در مکتب کربلا رشد پیدا کرده و پیروان آن حضرت این مسائل را می آموزند تا همه توان و دارایی خود را برای رسیدن حفظ جوانمردی بکارگیرند.

 

وی ادامه داد: عاشقان امام حسین(ع) می آموزند که نسبت به خود همنوعان خود جوانمرد و وفا به عهد و پیمان داشته باشند و همانگونه که یاران و خود حضرت نسبت به هدف و وظیفه و ماموریتش جوانمردانه پیش رفت و عهدش را انجام داد آنان هم اینگونه باشند.

 

آیت الله مظاهری با بیان اینکه امام حسین برای حفظ دین از جان و عیال خود گذشت، تصریح کرد: حفظ دین و امر به معروف و نهی از منکر اهمیت خاصی دارد و اینکه در مسیر خدمت به مردم باید ایستادگی و مقاومت کرد.

 

وی اضافه کرد: پیروان آن حضرت هم برای حفظ دین ایستادگی و مقاومت کنند و سهم خود را نسبت به دین و شریعت ایفا نمایند.

 

*تلاش برای حفظ دین

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه مصیبت کربلا بسیار عظیم و بزرگ بود، تصریح کرد: این مصیبت تلاش برای حفظ دین بود که آن حضرت فرزندان و اهل عیالش را برای این کار به کربلا آورد و این همه سختی را متحمل شد.

 

وی ادامه داد: آن حضرت اهمیت حفظ دین را بالاتر از جان و مال خود و خانواده اش می دانست، پس برای این موضوع وارد شد و مسیر کربلا طی کرد و از طرفی سختی های دروان اسارت توسط حضرت زینب(س) و فرزندان تحمل می شود تا شعائر اسلامی زنده بماند.

 

آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: شیعیان این زحمت هایی را که برای حفظ دین کشیده را بشناسند و تغییر در درون خود ایجاد کنند و علاوه بر خودسازی، برای حفظ دین هم از جان و مال خود بگذرند و دین را بر مسائل فردی اولویت بدهند.

کد خبر 1085229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha