غیرت در سبک زندگی اسلامی ایرانی یک مولفه مهم است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: غیرت در سبک زندگی اسلامی- ایرانی، یک مولفه مهم است و متاسفانه امروزه یکی از تلاش‌های دشمنان اسلام و ایران این است که «غیرت» را از مسلمانان و به ویژه جوانان بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۴ مرداد ماه مصادف با شب هفتم محرم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با سخنرانی امام جمعه جیرفت همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی در فضای باز حسینیه شهداء برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم»، در این مراسم، گفت: غیرت در سبک زندگی اسلامی- ایرانی، یک مولفه مهم است و متاسفانه امروزه یکی از تلاش‌های دشمنان اسلام و ایران این است که «غیرت» را از مسلمانان و به ویژه جوانان بگیرد.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: دشمنان با سلب غیرت از جوانان و مردم به راحتی می توانند به اهداف شوم و استعماری خود دست ‌یابند، در اندلس، دشمن با غیرت‌ زدایی از مسلمانان، آنها را به سمت فروپاشی سوق داد.


وی غیرت را بر ۲ قسم مذموم و ممدوح، برشمرد و افزود: غیرت مذموم، اعمالِ غیرت در کارهای مباح و حلال همچون اجازه ندادن مرد به همسر و فرزندان برای حضور در نماز جماعت است که این امر پسندیده نیست.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: غیرت ممدوح، غیرتی به جا بوده که پسندیده و از صفات خداوند است، خدا انسان غیور را دوست دارد و حضرت علی (ع) مظهر غیرت الهی است.


امام جمعه جیرفت در خاتمه، تصریح کرد: اختلاط و عدم رعایت محرم و نامحرم یکی از عوامل بی غیرتی است که متاسفانه در برخی خانواده‌ ها دست دادن به نامحرم و کوتاهی در رعایت عفاف و حجاب مد شده است.

کد خبر 1085230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha