شیعه امام حسین(ع) نمی تواند نسبت به امر به معروف، بی تفاوت يا کم تفاوت باشد 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: شیعه و محب امام حسین(ع) به هیچ وجه نمی تواند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر ، بی تفاوت و یا کم تفاوت باشد. 

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزای شبستان در قم با اشاره به نام گذاری دهه نخست ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یکی از فرایضی که بارها و بارها در آیات نورانی قرآن کریم و احادیث حضرات معصومین(ع) بر لزوم اهتمام بر اجرای آن تأکید شده، مساله امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی افزود: به تعبیر یکی از بزرگان، کربلا مصاف تمام معروف با تمام منکر است و ما مهم ترین درسی که از کربلا و عاشورا می گیریم، دغدغه و حساسیت داشتن بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی همچنین گفت: اساساً در زیارتنامه سیدالشهدا(ع) نیز شهادت می دهیم که ایشان امر به معروف و نهی از منکر کردند و لذا هر کسی که خود را محب و شیعه امام حسین(ع) می داند، نمی تواند نسبت به این مساله بی تفاوت و یا کم تفاوت باشد.

 

این مدرس دانشگاه در ادامه با تأکید بر این که هر فردی در جامعه اسلامی باید وظیفه خود را در احیای این فریضه به درستی انجام دهد، خاطرنشان کرد: بی شک در این میان، رسانه های جمعی و نخبگان حوزه و دانشگاه رسالت مهم تری برعهده دارند، چه آن که هم در زمینه گفتمان سازی و هم مطالبه گری باید به خوبی به وظیفه خود عمل نمایند.

 

وی یادآور شد: این که می بینیم چه در آیات قرآن و چه روایات اهل بیت(ع)، این همه تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر شده، به این خاطر است که حیات جامعه اسلامی و اقامه همه فرایض، موقوف بر تحقق این فریصه مسلم الهی است.

کد خبر 1085233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha