روند افزايشي مبتلايان به كرونا و كاهش ميانگين رعايت پروتكل هاي بهداشتي در استان کرمانشاه

بازوند گفت : روند افزايشي مبتلايان به كرونا در استان در حال افزایش و برخی مردم نسبت به رعایت پروتكل هاي بهداشتي در استان بی تفاوت شده اند.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:به دليل پيشروي سريع موج جديد كرونا هم اكنون بيش از هزار نفر بستري داريم و عملاً نيمي از ظرفيت تخت هاي كرونايي پر شده است.  

 

استاندار کرمانشاه افزود: ظرفيت بيمارستانهاي دولتي و خصوصي استان ۳  هزار ۵۰۰تخت  است که تاکنون ۱۰۵۴ بيماركرونايي در بيمارستان ها بستري هستند و حداكثر ظرفيت هاي تخت هاي كرونايي ۲ هزار است و با تداوم اين روند افزايشي واقعاً بايد نگران روزهاي آينده به لحاظ سير صعودي مبتلايان و فوتي ها باشيم.

 

وی خاطر نشان کرد:همه مردم با همان جديت بايد پاي كار بيايند و با رعايت فاصله گذاري اجتماعي و استفاده از مساك ضمن كمك به قطع زنجيره انتقال كرونا از به خطر انداختن سلامت ديگر همنوعان و همشهريان اجتناب كنند زيرا ممكن است اين بيماران بستري به دليل عدم رعايت توصيه ها توسط فرد ديگري هم به كرونا مبتلا شده باشند.

 

بازوند تاکید کرد:  بر اساس دستورالعمل ستاد ملي كرونا براي عزاداري ماه محرم و صفر برگزاري مراسم در فضاي بازبا رعايت توصيه هاي بهداشتي و ساعات محدود توصيه شده است و از همه هيأت ها و عاشقان دلسوخته امام حسين (ع) هم انتظار داريم با جديت اين موارد را رعايت كنند.

 

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: ما عزادار آقا امام حسين (ع) هستيم ولي در شرايط كنوني كه با شيوع گسترده كروناي دلتا در موج پنجم روبرو شده ايم بايد بر اساس فرمايش رهبر معظم انقلاب دستورالعمل هاي ستاد كرونا را ملاك قرار داده و از هرگونه اقدامي كه سبب تجمع زياد و خطرآفرين باشد بايد خودداري كنيم.

 

 

کد خبر 1085245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha