انسان‌محوری در برنامه کاندیداها اهمیت زیادی دارد/ سرمایه کرج می تواند میراث فرهنگی‌اش باشد

پارسا با اشاره به اینکه سرمایه شهر کرج می تواند میراث فرهنگی آن باشد گفت: انسان‌محوری در برنامه کاندیداها اهمیت زیادی دارد.

« پویا پارسا» در خصوص لیست منتشر شده هفت گزینه نهای تصدی پست شهرداری کرج به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه هایی که اعضای شورای شهر باید در برنامه هفت کاندید تصدی پست شهرداری به دنبال آن باشند موضوع درآمدزایی، بازار سرمایه و ساخت‌وساز است؛ مخصوصا در زمینه درآمد‌زایی چالش هایی وجود دارد و مسلما باید درآمد‌های شهرداری پایدار باشد، ولی درعین حال حفظ منابع و سرمایه‌های زیستی و ارزشی و هویتی شهر کرج در اولویت قرار دارد.

 

مدرس دانشگاه و پژوهشگر مديريت شهري افزود: انسان‌محوری در برنامه کاندیداها اهمیت زیادی دارد و اولویت انسان‌محوری به معنای عابرپیاده و تنوع دسترسی برای تمام اقشار است. اکنون با وجود تلاش‌ها کرج همچنان یک شهر خودرومحور است.

 

وي اظهار داشت: شهردار جدید باید انرژی و سرمایه‌های فکری و همینطور منابع محدود مالی را در موضوع انسان‌محوری صرف کند. انسان‌محوری خود وجوه مختلفی از شبکه عابرپیاده در تمام شهر تا دسترسی تمام اقشار به حمل‌ونقل عمومی دارد و اگر این کار انجام شود، حتما می‌تواند در وجوه دیگری مانند توسعه پایدار و عدالت اجتماعی به شهر کمک کند و مسلما این اقدامات روی احساس تعلق شهروندان تأثیر می‌گذارد که متقابلا می‌توانند به پیشبرد امور شهر کمک کنند.

 

وي افزود: شهردار آینده باید نگاه تحول به موضوع دیجیتال و آی‌تی داشته باشد چراکه هر کدام از حوزه های ماموریتی شهرداری را که ملاحظه می‌کنید، به نوعی با بحث هوشمندسازی و فناوری اطلاعات عجین شده است. این موضوع طلب می‌کند که شهردار آینده در برنامه های خود روی حوزه شهر هوشمند و حوزه تحول دیجیتال یک تمرکز ویژه کند.

 

این كارشناس ارشد و پژوهشگر مديريت شهري بيان كرد: مسئله مهم دیگری که باید در برنامه هفت کاندید تصدی پست شهرداری کرج به دنبال آن بود موضوع شفافیت در موضوعات مختلف است به خصوص در بحث فرآیندی، گزارش‌دهی و تصمیم‌گیری به‌نظر می‌رسد که یک مطالبه جدی شکل گرفته و آن بحث شفافیت است، شفافیت یکی از مطالبات جدی مردم است و شهردار آینده باید به‌دنبال این قضیه باشد.

 

پارسا اظهار كرد: سکاندار شهر کرج باید در اجرای برنامه های مدیریت شهری جدیت و تلاش‌های شبانه‌روزی داشته باشد و در برنامه های او نسبت معرفت به این شهر ، شناخت و حس تعلق خاطر کاملا قابل لمس باشد و این عوامل باعث می شود وی قطعا کمبودهای شهر را بهتر درک کند و دلسوزتر پیگیری موضوعات باشد.

 

این پژوهشگر حوزه مديريت شهري در پايان با اشاره به اين كه کسی که سکان شهر را به‌دست می‌گیرد باید به سرمایه‌های کرج آگاه باشد گفت : سرمایه کرج می تواند میراث فرهنگی‌اش باشد؛ این میراث شامل کاروانسرای شاه عباسی، قلعه صمصام،کاخ سلیمانیه، موزه جانور شناسی کرج، پل دختر و حمام مصباح و... است که شهردار آینده باید برای آن برنامه داشته باشد و برای این مهم تلاش کند.

 

 

کد خبر 1085255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha