برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز مسجد روستای بلوک آباد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری فرقان روستای بلوک آباد مراغه، از برگزاری مراسم عزاداری محرم این روستا در فضای باز مسجد و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

«فائز مسلمان»، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان به تشریح برنامه های این کانون آباد با همکاری و همیاری گروه جهادی المهدی در محرم و دهه ولایت و امامت پرداخت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری فرقان روستای بلوک آباد مراغه افزود: برگزاری عزاداری دهه اول محرم در فضای باز جلوی مسجد امیرالمومنین (ع) انجام می گیرد که شامل قرائت قرآن، سخنرانی و سینه زنی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  در دهه اول محرم می باشد.

وی همچنین به فضای سازی و نصب بنر و پرچم در سطح روستا و سردرب خانه ها اشاره کرد و یادآور شد: در روز عاشورا مراسم شبیه خوانی در روستا برگزار می شود.

مسلمان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، پخش چای در لیوان یکبار مصرف و پخش و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از جمله مهم ترین دغدغه های عزاداران حسینی است تا هم عزاداری سرور وسالار  شهیدان تعطیل نشود و هم مشکلاتی برای سلامتی مردم ایجاد نگردد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری فرقان روستای بلوک آباد مراغه در ادامه به برنامه های اجرا شود توسط این کانون در روستای بلوک آباد پرداخت و گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و مسابقه غدیر شناسی و طناب کشی ، برگزاری مراسم جشن و سخنرانی و مولودی خوانی، تهیه و پخت ساندویج از جمله برنامه های گرامیداشت دهه ولایت و امامت در این روستا می باشد.

وی با اشاره اجرای پویش محلی «تو هم مهمان مولایی» افزود: این پویش با همکاری و همیاری گروه جهادی المهدی و سوپرمارکتی ها و رانندگان مسافرکش در روز عید غدیرخم اجرا شد و همچنین تهیه و اهدای یک سرویس جهیزیه به نوعروس نیازمند در این دهه  از دیگر برنامه های کانون فرقان روستای بلوک آباد می باشد.

گفتنی است، بلوک آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی شرقی بخش سراجو شهرستان مراغه واقع شده‌است.

یادآور می شود، شهرستان مراغه نیز دومین شهر بزرگ این استان و در کنار روخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و در 135 کیلومتری جنوب تبریز قرار گرفته است.

 

کد خبر 1085276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha