تامین دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان فومن

محسنی از تامین دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت ۶۰۰ لیتر و همچنین ۲۰۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» صبح امروز(یکشنبه، 25مرداد) در جلسه ستاد کرونای این شهرستان اظهار کرد: در پیک پنجم شیوع بیماری کرونا قرار داریم، اقدامات و تلاش‌های هماهنگ و همپوشانی متولیان در مدیریت بیماری کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فرماندار فومن با اشاره به اینکه رفتار عقلانی و خارج از هیجان، لازمه مدیریت در زمان بحران است افزود: حفظ آرامش در جامعه و ضرورت استمرار آرامش روانی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با تشکر از زحمات جامعه پزشکی و پرستاری کشور، خاصه شهرستان، فداکاری و ایثار تمام عوامل بخش بهداشت و درمان و تمام زحمتکشان عرصه بهداشت را مورد تقدیر قرار داد و گفت: به منظور مبارزه با کرونا، همه باید پای کار باشند و هر مشکل و هر موفقیتی، برای تمام شهرستان است. 

 

محسنی با تاکید بر تلاش‌ها به منظور رفع نیازهای شهرستان، از پیگیری‌ها جهت تامین دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت ۶۰۰ لیتر و همچنین ۲۰۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن خبر داد که با هماهنگی سرهنگ رحمانی نماینده تام الاختیار ارتش در استان و با پیگیری و مکاتبه استاندار گیلان با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه بود.

 

فرماندار فومن با تاکید بر این که ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان محل هماهنگی و تصمیم گیری متمرکز است، از جدیدترین تصمیمات ستاد درخصوص لغو تردد بین استان‌ها خبر داد.

 

وی با اشاره به این که کلیه دستگاه‌های اداری و اجرایی از دوشنبه تا پایان هفته تعطیل هستند تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان می‌توانند با یک سوم ظرفیت خود به خدمات رسانی ادامه دهند.

 

محسنی با اشاره به برنامه‌های ایام محرم اظهار کرد: عزاداری ها فقط در فضای باز انجام خواهد شد و طبق مصوبات، حرکت دستجات عزاداری نیز ممنوع است، همچنین درخصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا منتظر تصمیمات ستاد مدیریت کرونای کشور هستیم.

 

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به این که از تاریخ ۹ مرداد تا به امروز، روزانه به طور میانگین، ۲۰ نفر بستری هستند و در همین مدت تعداد ۸ نفر فوت شدند.

 

وی با اشاره به آمار فزاینده تعداد بستری‌ها به ویژه تعداد مراجعات روزانه به بیمارستان فومن، از اهمیت درک وخامت اوضاع و لزوم همکاری مردم، اصناف و بازاریان با مسئولین در رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

 

دکتر یکتا مجموعه اقدامات انجام شده متولیان بهداشت و درمان در راستای مدیریت بیماری کرونا را شامل افزایش تعداد تخت‌های آماده از ۵ به ۴۰ عدد و همچنین افزودن ۵۰ عدد کپسول اکسیژن به ذخیره بیمارستان عنوان کرد. .

 

وی خاطرنشان کرد: تا پنجشنبه هفته گذشته تعداد ۳۰ هزار نفر واکسن مرحله اول و ۴ هزار نفر مرحله دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 1085282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha