۱۵ هزار راس دام عشایر چشم  به راه تنها تانکر آبرسانی

مدیر امور عشایر فاروج گفت: ۱۵ هزار راس دام عشایر که متعلق به ۱۰۰ خانوار در ۱۰ گله است، فقط با یک تانکر آبرسانی می شود.

«براتعلی تقی زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: دغدغه عشایر، تک تانکر بودن است که بروز هر مشکلی برای این تانکر، روند آبرسانی را سخت می کند.

 

مدیر امور عشایر فاروج، تعداد دام عشایر شهرستان را، 50 هزار راس عنوان کرد و افزود: یک سوم این دام ها با تانکر آبرسانی می شود.

 

تقی زاده با اشاره به  اجرای طرح های بهسازی،  لوله گذاری، احداث مخزن آبشخور در دو دهنه چشمه برای عشایر شهرستان گفت: برای اجرای این طرح ها سه میلیارد ریال هزینه شده است.

 

مدیر امور عشایر فاروج از توزیع ماهانه نهاده های دامی از جمله 120 تُن کنسانتره و 60 تُن جو برای دام عشایر خبرداد و بیان کرد: امسال خانوارهای عشایر سه هزارو 600 راس دام پروار را روانه بازار کردند.

 

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و افزایش نهاده ها دامی، ضرورت خرید تضمینی دام را برای عشایر بیشتر کرد، افزود: تاکنون 400 راس دام از عشایر خریداری شده که این روند به افزایش قیمت دام کمک کرد.

 

تقی زاده،‌ از پلاک کوبی 32 هزار راس دام عشایر هم خبرداد و گفت: در راستای حمایت از فعالیت های تولیدی عشایر، 30 نفر از آنان برای دریافت 28 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

کد خبر 1085304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha