مهدهای قرآنی در کردستان افزایش یافت

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا مهدهای قرآن در استان کردستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه به منظور ارزیابی فعالیت جامعه بسیج زنان اخیرا اکیپی به کردستان اعزام شد، اظهار کرد: بسیج جامعه زنان کردستان علیرغم مشکلاتی از جمله مرزنشینی، توطئه دشمنان، وجود گروهک‌ها و غیره فعالیت‌های موثری در راستای استحکام خانواده‌ها و احیای هویت زن مسلمان انجام داده است.

 


وی افزود: کردستان به لحاظ معیشتی، مشکلات عدیده‌ای دارد و بسیج جامعه زنان برای رفع بخشی از مشکلات ورچد یافت و براساس طرح‌های ابلاغی، شبکه‌های اشتغالزایی را در شهرستان‌ها ایجاد کردند و پیوند منطقی را برای این شبکه‌ها در استان بوجود آوردند.

 


وی اعلام کرد: فعالیت خیاطی و دوخت لباس از فعالیت‌های اشتغالزایی برای بانوان و کمک به معیشت زنان سرپرست خانوار بود که توسط بسیج جامعه زنان کردستان دنبال شد و در کردستان رو به گسترش است.

 


مسئول بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: کردستان از تنوع صنایع دستی برخوردار است و زنان کردستانی در حوزه صنایع دستی تبحر دارند و می‌توانند با کارهای صنایع دستی و هنری به اشتغالزایی خود کمک کنند و سپاه بیت‌المقدس نیز می‌تواند تمهیداتی برای صادرات کار بانوان را انجام دهد.

 


بیابانی یادآور شد: اجرای حلقه‌های صالحین با برگزاری کلاس‌های آموزشی و تولید محتواهای اثرگذار برای سطوح مختلف سنی  از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج جامعه زنان کشور است در استان بخوبی پیش رفته است.

 


وی به تشکیل مهدهای قرآن در استان پرداخت و گفت: استان کردستان از استان‌هایی است که علیرغم شیوع کرونا مهدهای قرآنی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش داد.

 


مسئول بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: روحیه ایثارگری، مودت و شفقت در اجرای کمک‌های مومنانه در استان کردستان ستودنی است و اقدامات خوبی در استان انجام شد و بسته‌های معیشتی زیادی توسط بسیجیان جمع‌آوری و به نیازمندان اهدا شد.

 


بیابانی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در کردستان اذعان کرد: چهار طرح در حوزه زنان و خانواده به استان‌ها ابلاغ شد و در کردستان نیز در حال اجراست.

 


وی طرح فلک و توسعه اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار و محروم را از جمله این طرح‌ها دانست و گفت: زنان تحت پوشش این طرح از تولید تا برندسازی تولیدات و همچنین بازاریابی تولیدات آنها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

 

وی اظهار کرد: استان‌های کشور در قالب 32 شبکه فعالیت خود را در خوزه اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهند و شهرستان‌ها نیز خوشه‌های این شبکه‌ها به شمار می‌روند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: طرح جمعیت به منظور افزایش جمعیت از دیگر طرح‌های مورد توجه بسیج جامعه زنان کشور است که مبتنی بر فعالیت محله‌ها بوده و سعی براین است هر محله را آگاه کنیم تا زوجین جوان را نسبت به فرزندآوری تشویق کنیم.

 

 

بیابانی تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده را دیگر طرح مورد نظر بسیج جامعه زنان کشور خواند و گفت: این طرح برای رونق ازدواج و ترغیب جوانان به ازدواج‌های آسان در کشور از جمله استان کردستان اجرا می‌شود.

 

وی استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و افراد معتمد برای تحکیم بنیان خانواده و رفع اختلافات زوجین، ارائه مشاوره به خانواده‌ها برای کاهش تنش‌های احتمالی را از دیگر موارد مورد نظر در راستای اجرای طرح تحکیم خانواده دانست.

 

وی به طرح ترویج و توسعه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: در این زمینه نیز آموزش و فرهنگسازی برای ترویج این مقوله در جامعه مورد توجه است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: نقشه راه پنج ساله اعتلای بسیج جامعه زنان تدوین شده و در قالب این نقشه تمام زوایا و فعالیت‌ها برای استفاده از ظرفیت باتوان کشور دیده شده است.

 


بیابانی به اقدامات بسیج جامعه زنان کشور در ایام کرونا پرداخت و یادآور شد: تهیه و تولید ماسک با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در خانه‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد، انجام غربالگری و بیماریابی میان مردم براساس اجرای طرح شهید سلیمانی، هکاری خواهران بسیجی با کادر درمان در قالب همیاران مدافین سلامت نیز بخشی دیگر از فعالیت‌های بسیج جامعه زنان کشور در سطح استان‌ها بوده است.

 

 

کد خبر 1085352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha