شباهت عیسی مسیح (ع) به حضرت علی‌ اصغر (ع)/ با توسل به شیرخوار کربلا منتظر واقعی شویم

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تاکید کرد: خون گلوی حضرت علی‌اصغر(ع) مدافع نهضت حسینی است همانطور که حضرت مسیح (ع) به عنوان نوزادی دوروزه برای رفع تهمت از مادرش حضرت مریم (س) به سخن درآمد! گریه آن شیرخواره در لبیک به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» بود.

حجت الاسلام «مصطفی حسن زاده» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در مکتب انسان ساز امام حسین (ع) و درسنامه های عاشورا، تک تک اصحاب عاشورایی امام (ع) الگوی منتظران هستند، اظهار کرد: در میان آن اصحاب وجود مقدس حضرت علی اصغر (ع)، مسیح الحسین (ع) هستند، ایشان بزرگ ترین سند مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) و نیز نشانگر رذالت و پستی دشمنان ایشان است.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: خون حضرت علی اصغر (ع) بزرگ ترین سلاح ابی عبدالله الحسین (ع) در کربلا بوده است. پاسخ اینکه بعضا شبهه می شود واقعه کربلا در پی جنگ میان دو پسرعمو برای حکومت رخ داده است: خون حضرت علی اصغر (ع) است. آیا امام (ع) با زن و بچه به جنگ رفتند و برای این فرزند شش ماهه را بر دست گرفته و با خون گلوی او با تاریخ سخن گفتند؟! این قیام ابعادی دارد که فقط با ظهور امام زمان (عج) مشخص می شود.

 

وی تاکید کرد: اینجا است که خون گلوی حضرت علی اصغر (ع) مدافع نهضت حسینی می شود همانطور که حضرت مسیح (ع) به عنوان نوزادی دو روزه برای رفع تهمت از مادرش حضرت مریم (س) به سخن درآمد! یا آن طفل شیرخوار به بی گناهی حضرت یوسف (ع) مقابل تهمت ناروا سخن گفت! زمانی هم که ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) برخاست صدای گریه علی اصغر (ع) مسیح‌وار به دفاع از امام حسین (ع) برخاست و تا قیام قیامت با بشریت سخن می گوید.

 

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه بیان کرد: اگر مسیح(ع)  مرده را زنده می کرد باب الحوائج امام حسین (ع) هم حضرت علی اصغر (ع) است، زمانی که حضرت (ع) آن طفل شیرخوار را بر دست گرفت، دو تن از خوارج که در سپاه یزید بودند، گفتند ما با حسین (ع) در جنگ هستیم نه با طفل شیرخوار! اینگونه حضرت علی اصغر (ع) انسان ها را از جهالت مرگ روحی به حیات طیبه می رساند.

 

وی ابراز کرد: با معرفت به سمت ایشان برویم و بدانیم سلاح ما برای یاری امام زمان (عج) چیست کسی که آبرو و بیان و قلم دارد باید از مظلومیت و غربت امام زمان (عج) بگوید و از مال و جان در این راه بگذارد. اگر همه شیاطین انس و جنس می خواهند نام امام زمان (عج) در میان نباشد ما به میدان بیاییم و مبارزه کنیم. گریه حضرت علی اصغر (ع) در پاسخ به لبیک ندای کمک خواهی امام حسین (ع) و در دفاع از خون های به ناحق ریخته مظلومان در کربلا است با توسل به ایشان قلب های ما از مرگ در غفلت نسبت به امام زمان (عج) نجات می یابد.

 

کد خبر 1085400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha