از افزایش موارد ابتلا به کرونا تا استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت مراکز درمانی 

اصغر مکارم گفت: موارد ابتلا به کرونا افزایش داشته و  قریب ۶۰۰ بیمار بستری و سرپایی روزانه در منطقه داریم و از ۱۰۰ درصد ظرفیت اختصاصی کرونا در مراکز درمانی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۲۵ جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این جلسه، ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: متاسفانه همچنان در اوج پیک بیماری کرونا در جنوب کرمان قرار داریم و سوش دلتا تاثیر بالاتری دارد و افراد را در سن پایین‌تر نیز درگیر می‌کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: علی‌رغم کلیه تلاشی که توسط کادر بهداشت و درمان در منطقه انجام شده، همچنان در پیک بیماری هستیم و امروز بیش از ۱۸۰ بیمار بستری و سرپایی داشتیم که این تعداد بستری، آمار قابل توجهی است.


وی بیان کرد: موارد ابتلا به کرونا افزایش داشته و قریب ۶۰۰ بیمار بستری و سرپایی روزانه در منطقه داریم و از ۱۰۰ درصد ظرفیت اختصاصی کرونا در مراکز درمانی استفاده می شود.


مکارم ابراز کرد: اگر همکاری بین تیم درمان و بیمار وجود نداشته باشد کار سخت می شود و در کنار هماهنگی مجموعه درمانی اگر مردم نیز کمک کنند بیماری به خوبی مدیریت می شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: همچنان باید این آمادگی و نگاه جهادی را داشته باشیم و این توفیق خدمت را قدر بدانیم که می توانیم، جان  انسان ها را نجات دهیم این خدمت نعمتی است که بزرگ ترین پاداش را دارد.


وی اظهار کرد: شاید از سوی برخی حرف و سخنی گفته شود اما اکثر مردم قدردان مدافعان سلامت هستند و البته نباید به این حاشیه ها توجه کنیم مردم به سیستم درمانی اعتماد دارند بنابراین باید پاسخگوی نیازهای آنها باشیم.


مکارم اضافه کرد: با توجه به وضعیتی که ایجاد شده است باید با تلاش مضاعف حلقه انتقال ویروس را قطع کنیم تا بتوانبم از تبدیل بیماری به بحران در جنوب کرمان جلوگیری کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه حوزه سلامت در شرایط کنونی پیشگیری و درمان است و تلاش ما این بوده که با توجه به محدودیت دریافت واکسن، واکسیناسیون در منطقه مدیریت شده و گروه های هدف واکسن را دریافت کنند.


وی افزود: خوشبختانه مردم نیز همکاری کردند و تحت تاثیر شایعات درباره واکسن قرار نگرفتند و در حال حاضر ۲۸ درصد گروه های تحت پوشش در جیرفت واکسینه شده اند و به طور کلی این آمار در جنوب کرمان بیش از ۲۰ درصد است.


مکارم بیان کرد: با ثبت این آمار، روند واکسیناسیون، افزایش خوبی داشته است و اگر مراکز واکسیناسیون فعال باشند شرایط تزریق و حمل و نقل واکسن به خوبی انجام شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: واکسیناسیون با قوت و قدرت در کشور در حال انجام است و این در حالی است که کشور تحریم بوده و واکسن نیز تحویل نمی شد.


وی با اشاره به همکاری مسئولین محلی در کنار مدافعان سلامت به حوزه درمان و بهداشت، اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی نشان داد که اگر همکاری با حوزه سلامت وجود داشته باشد و مسئولین در کنار ما قرار گیرند به راحتی می توانیم این بیماری را کنترل کنیم.


مکارم خاطرنشان کرد: همه ما دلبسته مراسم اهل بیت (ع) به ویژه عزاداری ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) هستیم اما شرایط بیماری به گونه‌ای است که باید مراسم عزاداری در فضای باز و با رعایت حداقل فاصله ۲ متر همراه با استفاده از ماسک برگزار شود و توصیه ما در این شرایط این است که تا حد امکان از برنامه‌های عزاداری در فضای مجازی استفاده کنید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه، عنوان کرد: این ویروس ماندگار نیست و حداکثر تا چند ماه دیگر پایان می یابد نباید شرایطی را فراهم کرد که واقف هستیم در اثر بی توجهی درصدی از مردم را به کام مرگ می‌کشاند و باید توجه داشته باشیم که رعایت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ جان اولویت دارد و امروز شرایط به گونه‌ای نیست که در فضای محدود و سر بسته عزاداری کنیم.

کد خبر 1085424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha