شکوه تسیلم و رضا در حادثه کربلا نمایان است

آیت الله مظاهری گفت: شکوه تسیلم و رضا در حادثه کربلا میان امام حسین(ع) و یارانش نمایان و به تصویر کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق ماه محرم به جلوه های قیام کربلا اشاره کرد و اظهارداشت: تسلیم و رضا نسبت به مقدرات الهی یکی از جلوه های این قیام بزرگ و خونین بود.

 

مرجع عالم تشیع افزود: شکوه تسیلم و رضا در حادثه کربلا میان امام حسین(ع) و یارانش نمایان و به تصویر کشیده شده که چگونه آن امام(ع) و یارانش برای رضایت حضرت باری تعالی جان خود را فدا می کنند.

 

وی حرکت عاشقانه در کربلا را مظهر رضایت واقعی بین آنان دانست و تصریح کرد: کسب این درجه از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار بوده و سبب خیر و برکت های زیادی می شود.

 

آیت الله مظاهری با بیان اینکه کسب این درجه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در چنین وضعی فرد به درجه بالایی می رسد که به آنچه خداوند برای او مقدر کرده راضی باشد و آن را بپذیرد.

 

وی اضافه کرد: کسب این مقام سخت است و برای آن لقه حلال، دوری از فساد و کسب معرفت نقش مهم و جایگاه خاصی داشته و باید به این مسائل توجه کرد.

 

*مرگ عاشقانه و پروانه گانه

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) عاشقانه بود، گفت: او پروانه وار به سمت مرگ رفت و بسیار عشق و علاقه ای داشت که در قتلگاه این موضوع دیده می شد و هیچ ترس و واهمه ای برای رفتن از این دنیا نداشت.

 

وی با بیان اینکه برخی هنگام مرگ می ترسند و با سختی جان می دهند، تصریح کرد: این نوع مرگ بسیار بد است و باید از خداوند بخواهیم به حق شهید کربلا مرگ عارفانه و حکیمانه نصیب ما کند و دچار مرگ بد نشویم.

 

آیت الله مظاهری ادامه داد: شهادت حضرت علی(ع) که ایشان هم در بیانشان «رستگارشدم« مطرح شد، مرگ عارفانه بود و در مرگ حکیمانه فرد می دانند که برای رستگاری و خود را آماده کرده که این مدل مرگ حکیمانه است.

کد خبر 1085462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha