همایش«احلی من العسل» در آستارا برگزار شد

همایش«احلی من العسل» به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا، حضرت قاسم(ع) در بندر آستارا برگزار شد.

«یوسف هدایتی» در حاشیه برگزاری همایش«احلی من العسل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همایش«احلی من العسل» امروز(دوشنبه، ۲۵ مرداد) همزمان با هفتمین روز از ماه محرم و با حضور نوجوانان و جوانان به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا، حضرت قاسم (ع) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مزار مطهر شهدای گمنام آستارا برگزار شد.

 

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان بندر آستارا با بیان اینکه این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار شد، افزود: در این همایش نوجوانان و جوانان آستارایی با تن کردن پیراهن‌های مشکی و سربندهای منقش به شعار «یا حسین(ع)» و «یا اباالفضل(ع)» در صفوف منظم و با همخوانی و سینه زنی در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) شهید ۱۳ ساله واقعه خونین کربلا، عشق و ارادت خود را به حسین بن علی(ع) و یاران مظلومش به نمایش گذاشتند.

 

وی تصریح کرد: «احلی من العسل» در واقع برنامه‌ای با محوریت فداکاری و روح بلند قاسم بن حسن(ع) است که در پاسخ عمویش، امام حسین (ع) که فرمود شهادت را چگونه می‌بینی؟ از عبارت احلی من العسل برای توصیف شهادتی که به اذن الهی و به امر امام زمان خود است، استفاده کرد.

 

هدایتی با اشاره به اینکه یکی از پیام‌هایی که حضرت قاسم (ع) به همه نوجوانان و جوانان این بود که برای دفاع از ولایت سن و سال مهم نیست و اگر لازم باشد باید همه شهید شوند تا راه ولایت و امامت زنده و اسلام برای همیشه جاودانه باقی بماند، گفت: نوجوانان ما باید اخلاق و ادب حضرت قاسم(ع) را در زندگی خود مورد توجه قرار داده و در مجالس ماه محرم از شخصیت آن درس بگیرند.

 

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان بندر آستارا خاطرنشان کرد:همایش دانش آموزی «احلی من العسل» بندر آستارا به همت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان بندر آستارا و با مشارکت اداره آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه آستارا برگزار شد.

کد خبر 1085463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha