مجالس عزاداری امام حسین به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی کمک حال جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: حتماً عزاداری کمک حال ما خواهد شد و شیوع ویروس در مجلس امام حسین کمتر خواهد بود به شرطی که با خودمان قرار گذاشته باشیم پروتکل ها را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی، دوشنبه شب(۲۵ مرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان با اشاره به مصوبات ستاد کرونا در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: هیئت ها باید مراسم را در فضای باز برگزار کنند و دسته روی نیز نداشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برخی ها به صورت خودجوش اقدام به تشکیل هیئت می کنند؛ اظهار کرد: حرکت دادن هیئت چه با خودرو و غیره ممنوع است و ما در عین قدردانی از هیئات اما از یک عده از عاشقان امام حسین علیه السلام که خلاف پروتکل ها عمل می کنند گله مند هستیم زیرا زحمات مابقی هیئت ها را هم بر باد می دهند.

 

 

وی با اعلام اینکه سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵  آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلفات هیئات عزادار است؛ اظهار کرد: ۱۷۷ تیم بازرسی فقط روز گذشته در بیش از ۳۰۰ نقطه به هیئت ها سرکشی کردند و با توجه به حدود هزار و ۳۰۰ هیئت در استان، در طول دهه محرم تقریباً هر هیئت ۳ تا ۴ بار بازدید می شود.

 

 

حجت الاسلام حقانی با افزودن اینکه برای پخت و پز منعی نیست اما توزیع آن در هیئت و مکان های عمومی و ایستگاه صلواتی ممنوع است و فقط باید درب منازل افراد توزیع شود؛ از جهت دادن نذورات به سمت کمک های مؤمنانه به وژه در تاسوعا و عاشورا خبر داد و افزود: تأکید داریم موکب های صلواتی به جای توزیع شربت و... صرفاً صوتی و تبلیغ رعایت پروتکل ها و یا حتی با توزیع ماسک باشد.

 

 

وی با رفع یک شبهه توضیح داد: همه ما یقین داریم امام حسین شفا می دهد، غذایی که به نام ایشان است مایه برکت خانه است، نام امام حسین بلاها را دور می کند اما معنایش این نیست ما در مجلس امام حسین ماسک را برداریم و فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم که مثال این، ریختن گوشت مسموم در غذای نذری است؛ آیا می شود؟!

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: حتماً عزاداری کمک حال ما خواهد شد و شیوع ویروس در مجلس امام حسین کمتر خواهد بود به شرطی که با خودمان قرار گذاشته باشیم پروتکل ها را رعایت کنیم.

کد خبر 1085483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha