گزارش روزنامه اندونزیایی از آداب و رسوم ماه محرم الحرام در این کشور

یک روزنامه اندونزیایی یک گزارش ویژه درباره کارهای محبان اهل بیت(ع) در این کشور در ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه اندونزیایی  intersisinews  در گزارشی درباره اعمال ویژه محبان اهل بیت  اطهار(ع) در کشورش در ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی نوشت: همزمان با ماه محرم الحرام که مصادف با 19 مرداد 1400 مصادف با 10 آگوست 2021 میلادی است، مومنان به خاندان به پیامبر اکرم(ص) مراسم زیارت از آرامگاه شیخ «برهان الدین اولاکان» از مبلغان مسلمان در غرب جزیره سوماترا در شهرک کربلا وابسته به شهر بنگکولو اجرا می کنند. محبان برای نماز و تلاوت قرآن کریم در این آرامگاه گردهم می آیند.

 

این گزارش به نقل از «احمد سیافریل» مسئول آیین های ماه محرم الحرام در اندونزی که به «بنکولن کربلا» معروف است، گفت: هربار که این ماه فرا می رسد، مومنان به آرامگاه شیخ برهان الدین و شیخ عبدالله سبیدان و سایر کسانی که در قبرستان کربلا به خاک سپرده شده اند، می روند و عزاداری و سوگواری خود را در این مکان انجام می دهند.

 

سیافریل گفت: مناسک محرم الحرام امسال به دلیل شرایط بهداشتی و شیوع ویروس کرونا به فاصله نماز مغرب و عشاء به صورت مختصر انجام می شود.

کد خبر 1085505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha