توجه به قرآن در مجالس حسینی پررنگ تر شود

دغاغله گفت: ماه محرم و صفر فرصت بسیار خوبی است تا معلومات تفسیری قرآن در میان عزاداران حسینی افزایش یابد، این مهم باید به صورت عمومی تبدیل به حساسیت و دغدغه پیرغلامان حسینی شود.

«مهدی دغاغله» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم قرآن را در مجالس عزاداری حسینی پررنگ تر کنیم شایسته است که از معانی، تفاسیر و تعابیر قرآنی در مجالس روضه و عزاداری بیشتر استفاده شود.

 

پیشکسوت قرآنی خوزستان افزود: حرکت امام حسین (ع) در راستای تحقق آیات قرآن و پیاده کردن این آیات در جامعه اسلامی بود، زیرا اگر قرآن نسخه شفاهی قرآن باشد امام حسین (ع) و سایر اهل بیت (ع) نسخه عملی و به عبارتی ترجمه عملی قرآن هستند.

 

وی با بیان اینکه ضرورت دارد آیات قرآن ملازم و همراه مراسم عزاداری حسینی باشند اضافه کرد: ماه محرم و صفر فرصت بسیار خوبی است تا معلومات تفسیری قرآن در میان عزاداران حسینی افزایش یابد، این مهم باید به صورت عمومی تبدیل به حساسیت و دغدغه پیرغلامان حسینی شود.

 

دغاغله با اشاره به سبک روضه خوانان عربی که ابتدای سخنرانی خود را با آیه ای از قرآن آغاز می کنند ادامه داد: این اقدام خوب است اما نباید تبدیل به یک روتین معمولی شود، خوشبختانه تلاوت آغازین مجالس عزاداری سال به سال در حال رونق گرفتن است و امیدواریم در سال های آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

وی عنوان کرد: خود حرکت امام حسین (ع) برای قیام علیه خلیفه فاسد اقدام عملی به قرآن بوده است، سخنرانان می توانند با استفاده از آیات خروج علیه ظالم و ... حرکت امام را با آیات قران مطابقت دهند.

 

این پیشکسوت قرآنی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: اگر قرآن را از حرکت امام حسین (ع) جدا کنیم باعث ایجاد شکاف میان قران ناطق و قرآن شفاهی در میان مسلمانان شود که این مهم خطرات بسیاری برای جامعه اسلامی دارد.

 

کد خبر 1085534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha