برگزاری مراسم شب های محرم توسط  کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز

رضازاده گفت: مراسم دهه محرم به مدت پنج شب با محوریت سبک زندگی اسلامی، وقایع عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و مبحث «نسل سلیمانی ها» و ... توسط کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده»، با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم در مسجد «نور» شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: مراسم دهه محرم از شنبه 23 مرداد آغاز شده و به مدت پنج شب پس از نماز مغرب و عشا در حیاط مسجد و آرامگاه «نور» شیراز ادامه خواهد یافت.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و به همت کانون فرهنگی مسجد «نور»، هیئت «محبین اهل بیت (ع)» و هیئت «متحده فاطمیون» برگزار می شود.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد: این برنامه در این پنج روز با زیارت عاشورا و روضه خوانی «حسین قاسمی» شروع و سپس با سخنرانی حجت الاسلام «طبیب زاده» و اطعام حسینی ادامه می یابد.

وی با اشاره به موضوع سخنرانی این مراسم بیان کرد: بررسی سبک زندگی اسلامی، وقایع عاشورا، سیره ائمه اطهار (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و مبحث «نسل سلیمانی ها» از موضوعات این مراسم است.

رضازاده ادامه داد: کانون فرهنگی مسجد «نور» شیراز به مناسبت ایام محرم، کارگاه خیاطی کمپ کارتن خواب های «خوشروی» راه اندازی شد وهیئت «متحده فاطمیون» مبلغ 22 میلیون تومان برای خرید چرخ صنعتی و اتوی مخزن دار به این کمپ اهدا کردند.

وی ادامه داد: برای تهیه قالب دندان یکی از اصحاب مسجد نیز مبلغ 6 میلیون تومان پرداخت شد که سه میلیون از طرف اصحاب مسجد «نور» و سه میلیون تومان نیز از طرف هیئت «متحده فاطمیون» و کانون فرهنگی مسجد «نور» اهدا شد.

رضازاده با اشاره به تداوم برگزاری مراسم شب های محرم در مسجد «نور» گفت: اطعام حسینی نیز در مناطق محروم شیراز همچون «شرقون» توسط برادران هیئت «محبین اهل بیت (ع)» به انجام می رسد.

کد خبر 1085604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha