شیفتگان فرهنگ عاشورایی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از برپایی شبیه خوانی خودداری خواهند کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: شیفتگان فرهنگ عاشورایی در استان اردبیل همزمان با عزای حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از برپایی شبیه خوانی خودداری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل طی اطلاعیه از مردم شریف استان و شیفتگان فرهنگ عاشورایی خواست همزمان با عزای حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حمایت از کادر درمان از برپایی شبیه خوانی و تعزیه خوانی در استان خودداری کنند.

 

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه

قابل توجه گروه‌های معزز شبیه‌خوانی

 

بدون شک تاسوعا و عاشورای حسینی مردم ولایتمدار و حسینی دارالارشاد اردبیل از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده و حسینیان این دیار عاشورایی با توسل به نام بلند حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و با تأسی به مرام ماه منیر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، منشأ تأثير و خيرات بی‌شماری در گسترش فرهنگ عاشورایی و محبت اهل بیت(ع) بوده‌اند. مردمان ولایتمدار این دیار کهن شور حسینی‌شان را در جای جای این دیار به نمایش می‌گذارند و حماسه‌های ماندگاری را از عشق و ارادت صمیمانه به ساحت قدسی امام آب و آئینه، حضرت سید الشهداء (ع) و سردار بصیر حریم امامت، حضرت عباس علمدار(ع) در تاریخ گهربار این استان آفریده‌اند.

امسال و در حالیکه ویروس منحوس کرونا، نفس کشیدن را برای مردم سخت و دشوار کرده و متاسفانه هر روز شاهد درگذشت صدها نفر در کشور هستیم، دارالارشاد اردبیل، حال و هوای دیگری را شاهد است. حسینیان استان اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال، شعور حسینی بی بدیل خود را به جهانیان نشان خواهند داد و با پرهیز از برگزاری هرگونه تجمعات و حرکت دستجات عزاداری و شبیه‌خوانی در روزهای نهم و دهم محرم الحرام، در راستای صیانت از جان هم‌وطنان بالاخص عاشقان و شیفتگان فرهنگ عاشورایی و برابر دستورالعمل‌های  بهداشتی و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مقابله با این بیماری، از اجرای هرگونه تعزیه و شبیه‌خوانی در جای جای استان اردبیل خودداری خواهند کرد. ضمن تعزیت و تسلیت ایام جانگداز تاسوعا و عاشورای حسینی، به اطلاع هم استانی های عزیز می رساند اجرای هرگونه تعزیه و شبیه‌خوانی و حرکت دستجات در سطح استان برابر تصمیم ستاد استانی کرونا(صرفا بدلیل شیوع افسار گسیخته سویه‌ی دلتای کرونا) ممنوع بوده و این اداره کل هم برای هیچ گروه و دسته‌ای در هیچ سطحی مجوز صادر نکرده و نخواهد کرد. انتظار دارد با توجه به شرایط بحرانی استان و ضرورت رعایت محدودیت‌های اعلام شده، گروه‌ها و دستجات شبیه‌خوانی با عمل به دستورات ستاد کرونا، ضمن همراهی با مدافعان سلامت و کادر درمانی، زمینه را برای گذر از پیک پنجم و صیانت از قداست مراسمات حسینی فراهم آورند. قطعاً شعور حسینی اردبیلی‌ها و دیار ارشادات روحانی در تاسوعا و عاشورای امسال، قابل اعتناتر از همیشه خواهد بود.

اجرکم عندالله

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل

کد خبر 1085614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha