تجمع و دسته روی هیئت های مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع شد

حجت الاسلام فتاحی با بیان اینکه هر گونه دسته روی و تجمع عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی لغو شده است، گفت: نماز ظهر عاشورا نیز در مکان هیئت های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با توجه وضعیت شیوع کروناT مراسمات دسته روی و تجمع عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان ایلام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی لغو شده است.

 

حجت الاسلام « محمد فتاحی» گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، هیئت های مذهبی می توانند در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در همان مکانی که در ایام محرم مراسمات عزاداری را برگزار کرده اند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آئین های عزاداری روزهای تاسوعا و عاشوری حسینی را برگزار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل ها و ابلاغیه های سازمان تبلیغات در خصوص برگزاری مراسمات عاشورای و تاسوعای حسینی به تمام هیئت های مذهبی استان اعلام شده است، یادآور شد: مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی با صورت متمرکز با تعداد محدود با رعایت کامل های پروتکل های بهداشتی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بدون دسته روی هیئت های مذهبی برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورای حسینی نیز به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مصلی امام خمینی (ره) شهر ایلام برگزار می شود، یادآور شد: مراسماتی که هر ساله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام به صورت تجمع هیئت های مذهبی برگزار می شد در سال جاری با توجه با وضعیت شیوع کرونا لغو شده است.

 

حجت الاسلام فتاحی ابراز کرد: برای جلوگیری از هر گونه تجمع نیز در مراسم نماز ظهر عاشورا، هیئت های مذهبی ابلاغ شده است که با رعایت پروتکل های بهداشتی نماز ظهر عاشورا را در همان مکان هیئت اقامه کنند و دستورالعمل های لازم در این زمینه به هیئت های مذهبی استان ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسمات عزاداری حسینی به ویزه در زمینه پخت و پخش نذورات، یادآور شد: به تمام هیئت های مذهبی ابلاغ شده است که  برای توزیع نذورات و توزیع غذای نذری به صورت بیرون بر و در همان مکان هیئت اقدام کنند.

 

حجت الاسلا فتاحی با بیان اینکه هیئت های مذهبی استان در برگزاری مراسمات عزاداری حسینی همکاری و تعامل لازم را داشته اند، خاطرنشان کرد: مراسم شام غریبان نیز در همان مکان هیئت های مذهبی با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1085624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha