اعلام آمادگی مساجد آلبانی برای اسکان و کمک به مهاجران افغان

در بحبوحه تحولاتی که کشور افغانستان شاهد آن است رهبران جامعه مسلمانان در آلبانی اعلام کرده اند که مساجد این کشور آماده استقبال از افرادی هستند که می خواهند برای امنیت خود به جایی امن پناه بیاورند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « timesunion»،در بحبوحه تحولاتی که کشور افغانستان شاهد آن است رهبران جامعه مسلمانان در آلبانی اعلام کرده اند که مساجد این کشور آماده استقبال از افرادی هستند که می خواهند برای امنیت خود به جایی امن پناه بیاورند.

 

خالد بهاتی ، رئیس هیئت امنای الهدایه در لاتام در این باره گفت: مساجد به طور جمعی سیستمی را برای کمک به شهروندان ارائه می دهند.

 

وی افزود: ما به عنوان افرادی که بر اساس دین خود کمک به انسان ها را در اولویت کارهای خود می دانیم ، وظیفه داریم تا جایی که می توانیم به همه شهروندانی که در این روزها به دنبال امنیت هستند،کمک کنیم.

 

رهبران مذهبی آلبانی قبلا هم این کار را برای  سوری هایی که از درگیری طولانی مدت در کشور خود به افغانستان پناه آورده بودند، کمک کرده اند.

 

بهاتی همچنین گفت که مساجد در مراحل اولیه تشکیل کمیته ها برای کمک به شهروندان در چند ماه آتی کشور هستند.

 

این برنامه ها شامل کمک به والدین برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس، تنظیم قرارهای پزشکی  و به وجود آوردن شرایطی برای دسترسی آسان شهروندان به مواد غذایی حلال در فروشگاه ها است.

 

«نوریا رسولی» عضو هیئت امنای مرکز الهدایه گفت که این مرکز در چهار سال گذشته حداقل 20 خانواده نیازمند را یاری کرده است.

 

آلبانی با نام رسمی جمهوری آلبانی  کشوری در شبه جزیره بالکان  واقع درجنوب شرقی اروپا است. این کشور از شمال  با مونتع نگرو  و صربستان  و از شرق با مقدونیه شمالی و یونان  مرز مشترک دارد. آلبانی جزو کشورهای ناحیه مدیترانه نیز هست و در شمال دریای یونان و غرب دریای اژه قرار دارد.

کد خبر 1085629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha