۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند

شریف‌زاده از فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: تاکنون ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند.

«غلامرضا شریف‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند  درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۶ تست مولکولی (PCR)  تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شامل ۶۶ بستری و ۱۸۶ مورد سرپایی شناسایی شدند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۷۲ مورد از بیرجند، ۴۲ مورد قاینات، ۱۷ مورد سرایان، بشرویه یک مورد، سربیشه ۶ مورد، طبس ۲۹ مورد، نهبندان ۱۴ مورد، درمیان ۱۶ مورد، فردوس ۱۱ مورد، خوسف ۶ مورد و زیرکوه ۳۸ مورد جدید شناسایی شده است.

 

وی ادامه داد: در این مدت هزار و ۲۴۶ تست سریع (RT) نیز در استان انجام شد که از این طریق ۲۷۴ بیمار کرونایی شناسایی شدند.

 

شریف‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌های پنج شهرستان شامل بیرجند، قاینات، طبس، نهبندان و زیرکوه به نسبت جمعیت بیشترین بیمار بستری را دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۸۲ نفر دارای تست کرونا مثبت بوده‌اند و از این تعداد ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ بیمار وخیم است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ثبت یک مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت گذشته مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هزار و ۱۵ نفر افزایش یافت.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز محموله ۱۸ هزار دوز واکسن کرونا(سینوفارم) وارد استان می‌شود، بیان کرد: تا روز گذشته ۳۲ درصد از جامعه هدف بالای ۱۸ سال در خراسان جنوبی واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

شریف‌زاده از فعالیت سه مرکز تجمعی واکسیناسیون در شهرستان بیرجند در ایام تعطیلات کرونایی و روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: این مراکز در دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت ۸ تا ۱۳ صبح و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر ارائه خدمات خواهند داشت.

 

 

کد خبر 1085630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha