هیئت ‌های چهارمحال و بختیاری بیش از ۷۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

حجت الاسلام طاهری گفت: بر اساس‌ گزارش بازرسان از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۷۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های مذهبی استان چهارمحال و بختیاری رعایت شده است.

حجت الاسلام «مهدی طاهری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: تا ششم ماه محرم ۲۷۵ مورد بازرسی از هیئت های مذهبی استان انجام گرفته است که این نظارت‌ها جابجایی پنج محل هیئت، ۴۱ مورد تذکر شفاهی و پنج مورد تذکر کتبی را به همراه داشته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعداد بازرسی‌های انجام شده در شهرستان شهرکرد ۴۸ مورد، در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا ۵۲ مورد، شهرستان فارسان ۳۰ مورد، شهرستان بروجن ۲۵ مورد، شهرستان کیار ۲۶ مورد، شهرستان کوهرنگ ۱۸ مورد، شهرستان اردل ۲۹ مورد، شهرستان سامان ۲۲ مورد و شهرستان بن ۲۵ مورد بوده است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه بسیاری از هیئت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی داشته‌اند، تصریح کرد: در حالی که برخی هیئت‌های فعال در استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور شاخص هستند اما برخی هیئت‌ها نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌ها توجه لازم را نداشته که با تذکر بازرسان مواجه شدند.

 

وی افزود: بر اساس اطلاعات سامانه بیرق، آیین‌های مذهبی ماه محرم در ۴۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود که برای همراه سازی این تعداد هیئت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۹ تیم نظارتی با ۱۴۰ ناظر بر فعالیت هیئت‌های مذهبی استان نظارت دارند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به دستورالعمل‌های جدید ابلاغی در خصوص نحوه فعالیت هیئت‌های مذهبی، افزود: با توجه به وخامت شیوع کرونا و بحرانی شدن وضعیت، از روز یکشنبه دستورالعمل جدید ابلاغ شده است که بر اساس آن برگزاری مراسم در فضاهای سربسته ممنوع است و هیئت های زنجیرزنی نباید جابجایی داشته باشند.

 

کد خبر 1085662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha