عزاداری حسینی لازمه تقویت ابعاد اعتقادی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه سیره علما برگزاری عزای سیدالشهدا(ع) است، گفت: برگزاری عزاداری حسینی لازمه تقویت ابعاد اعتقادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه غم و اندوه عاشورا بر دل بشریت نسل اندر نسل سنگینی می‌کند، اهظارداشت:  عشق به حسین ابن علی(ع) به‌گونه‌ای است که با وجود کرونا، در چنین موقعیتی هم وفاداری خود را به راه سرور و سالار شهیدان نشان دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه انسان به سلامت جسمی و هم به سلامت روحی نیاز دارد، ادامه داد: انسان برای ادامه زندگی به خوردن و آشامیدن نیاز دارد و بایدها و نبایدهای را در زندگی خود رعایت کند همین انسان نیاز دارد ابعاد اعتقادی و اخلاقی را تقویت کند.

 

وی با اشاره به اینکه به انسانی  که به ابعاد روحانی و معنوی توجه نکند دچار ضرر می‌شود، عنوان داشت: برای تقویت ابعاد اعتقادی نیازمند عزاداری امام حسین(ع) هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی کشور با وجود هزینه‌هایی که در فضاهای بسته انجام داده بودند، به فضای باز آمدند، افزود: هیئت‌های مذهبی افرادی پایبند به مقررات ستاد کرونا بوده و هستند و تأکید بر رعایت اصول بهداشتی تا پایان عزاداری‌ها است.

 

وی با تأکید بر اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید با رعایت فاصله اجتماعی، اصول بهداشتی و استفاده از ماسک برگزار شود، خاطرنشان کرد: طوری نباشد که به ما طعنه بزنند که هیئت‌ها محل شیوع ویروس کرونا شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مراسم هیئت‌ها را هیچ اداره‌ای نمی‌تواند ساماندهی کند، گفت: فقط محبت به اهل‌بیت می‌تواند این محافل را ساماندهی نماید.

 

وی افزود: سیره علما برگزاری عزای سیدالشهدا(ع) است نمونه آن برگزاری نیم قرن روضه امام حسین(ع) و وقف اموال در راه عزاداری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه محرم به ما می‌گوید هر زمینی کربلا و هر روزی عاشوراست، عنوان داشت: انسان باید حسین(ع) زمان و یزید زمان را بشناسد و ببیند سخنان حسین(ع) از زبان چه کسی بیرون می‌آید به معنای دیگر زورگویان عالم و آزادگان عالم را بشناسید و متکی به قدرت دین و مذهب باشد.

کد خبر 1085699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha