فعالیت هیئت «نورالشهداء» گرگان با محوریت کودک و نوجوان/ از توزیع بسته های معیشتی تا کمک به کودکان کار

تهرانی گفت: هیئت نورالشهداء گرگان در سه بستر مدارس، روضه های خانگی و جامعه و با محوریت قشر کودک و نوجوان فعالیت دارد.

«علیرضا تهرانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هیئت نورالشهدای گرگان یک هیئت تازه تاسیس با محوریت کار جوان و نوجوان است، گرچه هیئت نورالشهدای گرگان دانش آموزی است اما دانشجویان و جوانان نیز در آن فعالیت می کنند.

 

مسئول هیئت دانش آموزی نورالشهداء گرگان ادامه داد: هیئت نورالشهدای گرگان در سه بستر مدارس، روضه های خانگی و جامعه و با محوریت قشر کودک و نوجوان فعالیت دارد.

 

وی افزود: قشر کودک و نوجوان بسیار مهم هستند و یکی از برنامه های ما اجرای کارهای فرهنگی برای این قشر است.

 

تهرانی تصریح کرد: معاونت های هیئت نورالشهداء گرگان به ۱۳ بخش تقسیم می شود که از جمله معاونت ها، معاونت مردم یاری است که به شدت فعال است.

 

مسئول هیئت دانش آموزی نورالشهداء گرگان با بیان اینکه هر هفته پنج شنبه ها اطعام کودکان کار در هیئت نورالشهدای گرگان انجام می شود، ابراز داشت: درصدد هستیم شرایطی را برای کودکان کار مهیا کنیم تا درآمد و شغل ثابتی داشته باشند، در همین راستا با فنی و حرفه ای رایزنی هایی انجام شد تا با حرفه آموزی از تکدی گری خارج شوند.

 

وی افزود: مجموعه ما کاملا خودجوش است و کمک ها و حمایت های مالی نیز توسط اعضای هیئت انجام می شود.

 

تهرانی با بیان اینکه توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه های هیئت نورالشهدای گرگان است، یادآور شد: در عید غدیر با مشارکت مسجد امام علی(علیه السلام) صیاد شیرازی گرگان ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تهیه شد و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

مسئول هیئت دانش آموزی نورالشهداء گرگان گفت: تقریبا ۱۵۰ نیروی زن و مرد در هیئت نورالشهدای گرگان فعالیت می کنند و خوشبختانه با مشارکت دادن دانش آموزان یک هیئت جوان را تشکیل دادیم.

 

وی افزود: هیئت نورالشهدای گرگان با تمامی اقشار کار می کند اما محوریت هیئت در بخش دانش آموزی است و امیدوارم نوجوانان و جوانان دیگر نیز به هیئت ما بپیوندند.

 

تهرانی به برنامه های هیئت نورالشهدای گرگان در ماه محرم اشاره کرد و افزود: در این ایام به مدت ‌۱۱ شب در تپه نورالشهدای گرگان مراسم سوگواری حسینی در حال برگزاری است.

 

مسئول هیئت دانش آموزی نورالشهداء گرگان با بیان اینکه مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در تپه نورالشهداء گرگان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی با حفظ فاصله و با استفاده از ماسک در مراسم شرکت می کنند و هلال احمر نیز در محل برگزاری مراسم حضور دارد و بر رعایت پروتکل ها نظارت می کند.

 

وی اطعام دهی نیازمندان را از دیگر برنامه های هیئت نورالشهداء در روز عاشورا اعلام کرد و افزود: برای اطعام نیازمندان یک رأس گوسفند قربانی می شود و ۲۰۰ پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

 

کد خبر 1085769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha