مردم هیچ گاه فداکاری شهدا، جانبازان و آزادگان را فراموش نکنند

آیت الله نورمفیدی گفت: مردم هیچ گاه شهدا و جانبازان و آزادگان را فراموش نکنند و همیشه به خاطر داشته باشند که این عزت، استقلال و شجره طیبه ای که کشور ایران پیدا کرده مرهون فداکاری این عزیزان است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در پیامی به مناسبت سالروز ورود آزادگان گرانقدر دفاع مقدس به میهن، گفت: ٢۶ مرداد۱۳۶۹ سالروز بازگشت آزادگان عزیز از اسارت گاه های رژیم بعثی عراق است. دوران اسارت، دوران بسیار سختی بود، مخصوصاً برای آنهایی که دوران اسارتشان خیلی طولانی هم بود. آنهم اسارت در دست رژیمی که هیچ رحمی در وجودش نبود و هر جنایتی را با شکنجه های روحی و جسمی مرتکب می شد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: آن چیزی را که با همه سختی ها در دوران اسارت بیش از همه نمود داشت، ایستادگی و مقاومت این عزیزان بود. این دوران به پایان رسید و بیش از۴۰ هزار آزاده سرافراز  به وطن بازگشتند.

 

وی ادامه داد: طبیعی بود که بعد از سالها اسارت وقتی وارد کشور شدند باعث شادمانی خود آزادگان  و خصوصا شادی ملت ایران شود، همه دیدید بوسه این عزیزان بر خاک وطن واشک شوق مردم را در آن روز، که در یادها جاودان ماند.اما درعین این خوشحالی، آن چیزی که خیلی این عزیزان را رنج می داد این بود که پس از سالها انتظار برگشتند اما از زیارت چهره نورانی حضرت امام  محروم شدند. چون وقتی برگشته بودند امام عزیز از دنیا رفته بودند، این خیلی باعث ناراحتی این عزیزان بود و اکثر آزادگان از آن به عنوان تلخ ترین لحظه زندگی شان یاد می کنند. اما در عین حال احساس کردند که این مسند خالی نشده و بی جانشین نیست و شخصیتی مثل رهبر معظم انقلاب این خط را ادامه خواهد داد و دیدار چهره نورانی مقام معظم رهبری باعث آرامش و تسکین دلهای این عزیزان و التیامی بر آلام  فراق امام راحل شد.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: مردم هیچ گاه شهدا و جانبازان و آزادگان را فراموش نکنند و همیشه به خاطر داشته باشند که این عزت، استقلال و شجره طیبه ای که کشور ایران پیدا کرده مرهون فداکاری این عزیزان است.  

 

وی افزود: مردم هیچ وقت فریب توطئه ها و تحریف هایی را که به قول رهبر معظم انقلاب علیه انقلاب و مردم انجام می شود، نخورند و قدر این جان نثاری ها، رنجها و جان فشانی ها را بدانند. باید شاکر این نعمت و قدردان شهدا و ایثارگران و حماسه آنها باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: بنده همه ساله توفیق داشتم در سالروز بازگشت آزادگان و دیگر مناسبت ها خدمت این عزیزان می رسیدم و از خاطرات و گفتار آنها بهره می بردم، شنیدن خاطرات آزادگان گرانقدر در دورات اسارت که با عزت و پایداری عجین شده است، دل انسان را جلا می دهد.

 

وی گفت: امسال این توفیق به خاطر ویروس کرونا سلب شد، لذا لازم می‌دانم در این فرصت پیش آمده به همه آزادگان عزیز، این روز بزرگ را تبریک عرض کنم  و از خداوند متعال می‌خواهم این صلابتی را که به آنها در مقابل سختی ها داده و در دوران اسارت با هوای نفس خودشان مبارزه کردند، آن روحیه بدست آمده در آن روزها همیشه همراه شان باشد تا در روزی که نه مال و نه فرزند و نه چیز دیگر به درد  انسان نمی خورد، به کارشان بیاید و از اجر خدواند بهره مند شوند.


 

کد خبر 1085797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha