درخواست شیعیان بمبئی برای صدور مجوز برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا

گروه «تحفظ حسینیه» از دادگاه عالی بمبئی درخواست کرده است تا مجوز برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و برپایی دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « timesofindia»، گروه «تحفظ حسینیه» از دادگاه عالی بمبئی درخواست کرده است تا مجوز برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و برپایی دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا را صادر کند.

 

این گروه در نامه درخواست خود از دادگاه عالی بمبئی نوشته است که بمبئی و دولت ایالتی «ماهاراشترا» بسیاری از محدودیت های کرونایی را برداشته اند و بازارها،مغازه و رستوران ها باز شده اند ،بنابراین می توان انتظار داشت که در این شرایط مجوز برگزاری مراسم عزاداری برای امام سوم شیعیان نیز صادر شود.

 

در این نامه آمده است که چگونه در حالی که بسیاری از مراکز خرید و بازارها باز هستند مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) ممنوع می شوند و اجازه راه اندازی دسته های عزاداری داده نمی شود؟

 

گروه تحفظ حسینیه در این نامه از دادگاه خواست است تا مجوز برگزاری مراسم عزاداری حسینی با حضور یک هزار نفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را صادر کند.

 

این نامه پس از آن نوشته شد که دولت ایالتی «ماهاراشترا» هفته گذشته از ممنوعیت راه اندازی دسته های عزادارای برای سوگواری امام حسین (ع) و شهدای کربلا در این ایالت خبر داد.

 

دولت ماهاراشترا به مردم دستور داد مراسم عزاداری در محرم را به صورت ساده و بدون راه اندازی هیچ گونه مجلس یا دسته عزاداری برگزار کنند.

 

این دومین سال متوالی است که در مراسم عزاداری برای امام سوم شیعیان در «مهاراشترا»به بهانه شیوع ویروس کرونا هیچ گونه مجلسی برگزار نمی شود.

کد خبر 1085811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha