هدف «مکرون» مقابله با مسلمانان است نه تروریست ها

یک روزنامه نگار فرانسوی در مقاله ای با زیر سوال بردن قانون مقابله با جدایی طلبی گفت که هدف رئیس جمهوری فرانسه مقابله با مسلمانان است نه تروریست ها.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « yenisafak»،یک روزنامه نگار فرانسوی در مقاله ای با زیر سوال بردن قانون مقابله با جدایی طلبی این سوال را مطرح کرد که آیا «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با این قانون  می خواست گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های افراط گرا را مقایسه کند یا مسلمانان را هدف قرار دهد؟

 

«فاتح کیموش» در پاسخ به پرسشی که خود مطرح کرده است،گفت که این قانون در حقیقت برای مقابله با مسلمانان طراحی شده است نه تروریست ها.

 

وی هشدار داد که قانون بحث برانگیز «ضد جدایی طلبی» فرانسه  که به دلیل هدف قرار دادن مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است به دولت اجازه می دهد تا آزادی بیشتری برای منزوی کردن مسلمانان داشته باشد.

 

این روزنامه نگار فرانسوی ، بنیانگذار وب سایت الکانز  که بر اسلام و مسائل مربوط به مسلمانان تمرکز دارد در ادامه تاکید کرد: رئیس جمهوری فرانسه طوری رفتار می کند که گویی نمی تواند میان تروریست ها و مسلمانان تمایز قائل شود.

 

وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که مکرون پس از یک سری حوادث تروریستی که توسط تروریست های داعش در کشور انجام شد ، اسلام  و مسلمانان را مجازات کرد .

 

این روزنامه نگار فرانسوی تاکید کرد که این قانون منجر به افزایش گفتمان اسلام هراسی در رسانه های اصلی و رسانه های اجتماعی ،افزایش نوشته های ضد اسلامی بر دیوارهای مساجد و برکناری ائمه جماعات شده است.

 

کیموش تصریح کرد که در حال حاضر ، دولت دارای فضای آزاد برای حمله به همه مسلمان و همه موسسات مذهبی تحت کنترل مسلمانان به بهانه احترام به اصول جمهوری است.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از رسانه های بین المللی از جمله فایننشال تایمز و نیویورک تایمز و سازمان هایی مانند عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر  از این قانون به شدت انتقاد کرده اند ، خاطرنشان کرد که واکنش ها به این قانون باعث خشم مکرون شده است.

کد خبر 1085816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha