سفر به عراق  تا اطلاع ثانوی ممنوع است / مردم به مرز مراجعه نکنند

حیدری از ممنوعیت سفر به کشور عراق تا اطلاع ثانوی از طریق مرز شلمچه خبر داد و گفت: مردم از مراجعه به مرز شلمچه برای سفر به عتبات عالیات به طور جدی خودداری کنند.

«محمد حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از عدم صدور روادید توسط دولت عراق در شرایط کنونی اظهار کرد: مردم از مراجعه به مرز شلمچه برای سفر به عتبات عالیات به طور جدی خودداری کنند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر به تردد اتباع ایرانی در کشور عراق نیز اشاره کرد و افزود: بنا بر برخی ضرورت ها، از تیرماه سال گذشته فقط هفت گروه در صورت دارا بودن روادید امکان تردد به عراق را داشتند.

 

وی تصریح کرد: این هفت گروه شامل اتباع عراقی و همسران آنها، ایرانیان شاغل در عراق، افرادی که از قبل نوبت پزشکی دارند، فعالان بخش خدمات فنی مهندسی، تجار و نیروهای کار هستند.

 

حیدری با بیان اینکه تردد این گروه ها از مرزهای ایران به عراق بلامانع و به قوت خود همچنان باقی است عنوان کرد: برابر قوانین عراق، ورود بدون روادید افراد به خاک این کشور منجر به سه سال حبس و این حکم شامل همگان نیز می شود.

 

وی یاد آور شد: در حال حاضر برخی از هموطنان برای سفر به عتبات عالیات به مرز شلمچه مراجعه می کنند، به اطلاع همه مردم عزیز ایران اسلامی می رسانیم امکان عبور از مرز بین المللی شلمچه به هیچ وجه میسر نیست و سفر به عراق در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

کد خبر 1085825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha