نوای «ای اهل حرم میر علمدار نیامد» در  ضیابر طنین‌انداز شد

همزمان با شب تاسوعای حسینی، نوای «ای اهل حرم میر علمدار نیامد» در آسمان ضیابر طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، همزمان با شب نهم محرم، شبی که به نام حضرت عباس(ع) نامگذاری شده است، نوای «ای اهل حرم میر علمدار نیامد» در آسمان ضیابر طنین انداز شد.

 

عزاداران حسینی به رسم هر ساله و به صورت سنتی و بدون استفاده از وسایل صوتی و با رعایت دستورهای بهداشتی ابلاغی از گلزار شهدای این منطقه حرکت کردند و نوای «ای اهل حرم میر علمدار نیامد، سقای حسین سرور و سالار نیامد، علمدار نیامد علمدار نیامد» را سر دادند و به صورت پیاده و سینه زنان مسیر را تا خانه مرحوم رضوی رفتند.

 

در این بین صدای حزن‌انگیز دمامه‌زنی جوانان اشک همگان را در آورد و همه با حزن و اندوه فراوان بر  سر و سینه خود می‌زدند و برای سقای دشت کربلا خون گریه می‌کردند، در مسیر راه بر تعداد سینه‌زنان افزوده شد و هر چند جمعیت بالغ بر ۱۰۰ نفر را تشکیل می‌داد اما پروتکل‌های بهداشتی کاملا اجرایی شد.

 

در این مراسم سنتی  عزاداران با سردادن نوای «ای اهل حرم میرو علمدار نیامد، علمدار نیامد، علمدار نیامد» یاد و خاطره رشادت‌های علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) را گرامی داشتند.

 

جوانان دهه هشتادی در این بین بیش از مابقی مردم به چشم می‌خوردند،‌ جوانانی که امروز با حضور در مراسم‌های اباعبدالله‌الحسین(ع)،‌ واقعه دشت کربلا را بیش از پیش درک خواهند کرد.

 

کد خبر 1085833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha