بندر آستارا غرق در ماتم است

همزمان با تاسوعای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بندر آستارا غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، با وجود شیوع کرونا مردم ولایتمدار و حسینی آستارا با برگزاری آیین هایی که با رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی همراه است همراه با آزادیخوهان سراسر جهان و مردم مسلمان کشورمان در عزای شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) علمدار کربلا و یار باوفای سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) اشک ماتم ریخته و به سوگ نشسته اند.

 

حسینیان آستارا از شب گذشته تا به امروز به مناسبت تاسوعای حسینی، با حضور در مساجد، هئیت های مذهبی و تکایا با برگزاری مراسم های ویژه عزاداری این مراسم را گرامی داشته و به سر و سینه زدند و با شهدای دشت کربلا تجدید میثاق کردند.

 

مردم مومن و خداجوی بندر آستارا همچنین با حضور در اماکن مقدسه همچون امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) به یاد شهادت حضرت عباس (ع) سردار دلاور سپاه اسلام به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.

 

در کنار برگزاری مراسم های عزاداری سالار و سرور شهیدان و یاران باوفایش بسیاری از خانواده ها و خیرین آستارایی با تهیه بسته های حمایتی به یاری نیازمندان شتافتند.

 

بستن پیشانی بندهای یا امام حسین (ع) و یا ابوالفضل العباس (ع) و پوشیدن لباس های سبز و سیاه منقش به نام این بزرگواران در بین نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از دیگر جلوه های بود که در سالروز شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام مشاهده می شود.

 

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بندر آستارا تا پایان روز تاسوعای حسینی به سوگواری با شیوه ها و آیین های مختلفی در مناطق روستایی و شهری این شهرستان از دیر باز برجای مانده است می پردازند و با پیوند دادن این عزاداری ها به روز عاشورای حسینی ۲ روز پیاپی به سوگواری می پردازند.

کد خبر 1085847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha