ولایمتداری و امام زمان زمان شناسی حضرت ابوالفضل(ع) الگویی ویژه برای ما است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: ولایمتداری و امام زمان زمان شناسی حضرت ابوالفضل(ع) الگویی ویژه برای ما است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در شب تاسوعای حسینی و در جمع عزاداران مصلی صاحب الزمان (عج) گفت: با توجه به منع ستاد ملی کرونا بجای راه اندازی دستجات در سطح خیابان‌ها باید نوکری و عرض ادب را به سمت دعا و تضرع پیش ببریم و انشالله زیارت ناحیه مقدسه و زیارت عاشورا در سطح مساجد و تکایا همنوا با امام زمان (عج) قرائت خواهد شد.
وی در خصوص واقعه کربلا و قدمت این زمین در تاریخ اظهار داشت: زمین کربلا بر زمین مکه شرافت دارد زیرا در این سرزمین همه انبیا و اولیا و کسانی که از این زمین عبور کردند غمناک شده اند.
کربلا قطعه ای از بهشت است، و امام باقر در این خصوص فرمودند خداوند تبارک و تعالی بیست و چهار هزار سال قبل از خلقت زمین کعبه زمین کربلا را آفریده است و قبل از خلقت مخلوقات مقدس بوده است تا قطعه ای از بهشت بشود
حجت الاسلام محمودی افزود: همه انبیاء و اولیاء الهی در فرمایشات خود دستور داده اند که کربلا را زیارت کنید، و قبل از شهادت امام حسین (ع) ملائکه و مقربان درگاه الهی این مکان را  زیارت کرده اند و پس از شهادت امام حسین (ع) میکائیل و جبرائیل هر شب آنجا را زیارت می کنند و این امر الهی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: حضرت آدم علیه السلام زمانی که به زمین هبوط کرد وقتی به زمین کربلا رسید محزون شد در قتلگاه حضرت سید الشهدا ع زمین خورد و زخمی شد و از خداوند دلیل این را پرسید، خطاب آمد: در این سرزمین فرزندت حسین علیه السلام را به ناحق شهید می کنند و این خونی که از تو آمد همدردی تو با اوست و او فرزند محمد (ص) آخرین پیامبر الهی است، و خداوند در آن مقطع لعنت بر قاتلین حسین علیه السلام را یاد حضرت آدم داد.
امام جمعه موقت ورامین روضه و تضرع بر واقعه کربلا را میراث انبیا و اولیا الهی دانست و تصریح کرد: روضه امام حسین (ع) و اصحاب حضرت، حقیقتی است که انبیاء و اولیاء الهی بر آن گریستند و این نوری است که تا قیامت خاموش نخواهد شد.
وی در خصوص شب تاسوعای حسینی و مقام حضرت باب الحوائج گفت: ابوالفضل العباس علیه السلام منظومه ای از تمام فضایل اخلاقی، علمی، وفاداری و ولایت مداری است که صفت بارز ولایمتداری و امام زمان زمان شناسی الگویی ویژه برای ما است.
حجت الاسلام محمودی ادامه داد: قمر بنی هاشم کسی بود که امان نامه شمر را پس زد و وقتی دستانش را قطع کردند فرمود: من از دینم و امام زمانم جدا نمی شوم تا زمانی که جان در بدن دارم.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به مقام حضرت ابوالفضل علیه السلام در درگاه الهی و بهشت برین بیان کرد: امام سجاد (ع) فرمودند: مقام حضرت ابوالفضل (ع) بالاترین مقام را در بهشت دارند که همه بهشتیان به ان غبطه می خورند و با دستان قطع شده اش گره ها را باز می کند که صفت باب الحوائجی را به ایشان عنایت کرده اند.

کد خبر 1085861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha