تجمع بزرگ تاسوعای حسینی/ گیلان عزادار علمدار کربلاست

امروز مردم گیلان با حضور در تجمع بزرگ تاسوعایی به عزاداری پرداخته و در مظلومیت ابا عبدالله(ع) و علمدار باوفایش عباس بن علی(ع) اشک ماتم ریختند.

خبرگزاری شبستان_ رشت، تاسوعای حسینی از راه رسید. گرچه شیوع مجدد کرونا منجر به محدودیت‌هایی در برگزاری آیین‌های سوگواری ماه محرم شده و بر شیوه برگزاری مراسم‌ها تاثیر گذاشته است اما عزاداران حسینی با حضور در فضاها و مکان‌های تعیین شده در سوگ سرور و سالار شهیدان، آبا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

 

شب گذشته سراسر استان غرق در ماتم بود و عزاداران حسینی در جوار امامزادگان، تکایا، هیئت‌های مذهبی و مساجد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به سوگواری پرداختند. در این شب حزن‌انگیز  شاهد جلوه‌هایی از عشق و ارادت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش بوده و همه شهرها، روستاها، محله‌ها، کوچه‌ها با نصب بیرق‌های مشکی همانند گذشته در سوگ مولای خود عراداری می‌کنند.

 

گیلانیان مومن و عزادار در این شب ضمن قسم دادن خدا به امام حسین (ع) از آن امام همام و حضرت ابوالفضل العباس (ع) شفاعت خواسته و از خداوند خواستند تا ضمن دوری ویروس کرونا همه بیماران به ویژه بیماران کرونایی بهبود یابند.

 

امروز نیز مردم گیلان با حضور در تجمع بزرگ تاسوعایی به عزاداری، نوحه‌خوانی و سینه زنی پرداختند و بر مظلومیت ابا عبدالله(ع) و علمدار باوفایش عباس بن علی(ع) اشک ماتم ریخته و به سوگ نشستند.

 

شور حسینی امسال باعث برپایی روضه‌های خانگی بیشتر شده و مردم با نصب پرچم‌های مشکی بر سر در منازل خود به سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) نشسته‌اند و به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان و برادرش حضرت عباس(ع) اشک ماتم می‌ریزند و برسر و سینه می‌زنند.

 

مراسم عزاداری در سراسر استان برپاست و گیلانیان متدین و عزادار با زدن «ماسک» و رعایت سایر دستورالعمل های بهداشتی در آیین‌های سوگواری حسینی حضور می‌یابند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1085871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha