لزوم تدوین شناخت نامه و تصویر سازی افتخارات آزادگان کاشان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: تدوین شناخت نامه آزادگان سرافراز کاشان برای تهیه گنجینه ای جامع از اسناد، تصاویر، خاطرات و زندگی آزادگان سرافراز ضروری است.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با گرامیداشت هفته بزرگداشت آزادگان گفت: آزادگان ذخیره های معنوی و یادگاران ارزشمند دفاع مقدس هستند و ورود این عزیزان به میهن اسلامی یکی از خاطره انگیزترین رویدادهای تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: آزادگان به رغم اسارت طولانی مدت در چنگال رژیم صدام، با مقاومت و ایمانی ستودنی ذره ای از آرمان ها و ارزش های خود کوتاه نیامدند و با روحیه بالا، اسارت را به فرصتی طلایی برای خودسازی تبدیل کردند.

 

نمکی با بیان اینکه ثبت و به تصویر کشیدن خاطرات آزادگان قهرمان، می تواند در تکوین و تکمیل کتاب تاریخ دفاع مقدس اثر گذار باشد، گفت: اهالی قلم و رسانه باید با مطالعه سرگذشت و خاطرات تلخ و شیرین آزادگان ، در تصویر سازی افتخارات و عزت آفرینی رزمندگان آزاده در دوران اسارت اقدام ویژه ای داشته باشند.

 

مسئول کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کاشان تصریح کرد: در این راستا تدوین شناخت نامه آزادگان سرافراز کاشان برای تهیه گنجینه ای جامع از اسناد، تصاویر، خاطرات و زندگی آزادگان سرافراز ضروری است.

 

نمکی با اعلام آمادگی برای مشارکت در تدوین این شناخت نامه تصریح کرد: بی تردید این گونه اقدامات می تواند شناسنامه فرهنگ جبهه و جنگ باشد و نسل امروز با مطالعه آن می تواند به گذشته پر افتخار مردان ایثار و شهادت با آگاهی و انگیزه مضاعفی در کارزار نابرابر دشمنان و در جبهه فرهنگی حضوری تأثیر گذار داشته باشد.

کد خبر 1085903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha