حضور فعال بیش از ۱۰ هزار بسیجی در عرصه مقابله با کرونا در استان فارس

سردار بوعلی گفت: بیش از ۱۰ هزار بسیجی در عرصه مقابله با کرونا در استان فارس به صورت فعال حضور دارند و در صورت نیاز تمام مراکز سپاه فارس برای برپایی مراکز واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «یدالله بوعلی»، امروز (چهارشنبه 27 مرداد)  از آمادگی سپاه فجر فارس برای کمک به کادر درمان برای مقابله با کرونا خبر داد و به خبرنگاران گفت: بیمارستان «مسلمین» سپاه در شیراز با یکصد تخت عادی، 18 تخت ویژه و 40 تخت موقت به بیماران کرونا خدمات ارائه می کند.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: سپاه فجر به صورت مشترک با نیروهای مسلح استان فارس بیمارستان های پشتیبان برپا کرده است و تاکنون به 700 بیمار کرونا خدمات ارائه کرده و هم اکنون 103 بیمار در این مراکز بستری هستند.

وی اضافه کرد: این مراکز در شهرستان های جهرم، لارستان، آباده و شیراز با ظرفیت 200 تخت موقت برپا شده و ظرفیت روزانه ارائه خدمات به یک هزار نفر را دارد.

سردار بوعلی اعلام کرد: بیش از هشت هزار بسیجی در قالب طرح «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در حوزه پیشگیری، بیماریابی و حمایت از بیماران در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: 390 نفر در قالب گروه های جهادی بسیج به عنوان همیار بیمار در بیمارستان های استان فعالیت می کنند و برای انجام واکسیناسیون در استان نیز 737 نفر در حال ارائه خدمات مختلف در مراکز واکسیناسیون هستند.

سردار بوعلی اضافه کرد: بیش از 10 هزار بسیجی در عرصه مقابله با کرونا در استان فارس به صورت فعال حضور دارند و در صورت نیاز تمام مراکز سپاه فارس برای برپایی مراکز واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به آزادی زندانیان در استان با مشارکت خیران بیان کرد:  در نظر داریم که در قالب طرح «نذر رهایی» 81 زندانی جرائم غیر عمد را با کمک خیران آزاد کنیم و رزمایش «عاشورائیان» بسیج فارس از ابتدای ماه محرم آغاز شده و طبق برنامه ریزی بیش از 40 هزار بسته معیشتی در دهه اول محرم به اقشار نیازمند استان فارس اهدا می شود.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به توزیع بسته های در دهه «ولایت» گفت: بیش از 54 هزار بسته معیشتی با مشارکت خیران به اقشار نیازمند استان فارس اهدا شد.

 

کد خبر 1085926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha