اول مهر؛ آغاز فعالیت ماینرهای مجاز

تعداد کل دستگاه های ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده برای کنترل مصرف برق تاکنون ۲۱۲ هزار ۳۷۳مورد بوده است این در حالی است که قرار است ماینرهای مجاز از ابتدای مهرماه فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، با شروع فصل گرما و افزایش مصرف برق به دلیل نوساناتی که در این بخش شاهد بودیم نهادهای متولی برنامه ریزی هایی را در دستور کار قرار داد از جمله این اقدامات جلوگیری از فعالیت ماینرها برای استخراج رمز ارز بود به طوری که تعداد کل دستگاه کشف و ضبط شده تاکنون ۲۱۲ هزار ۳۷۳مورد بوده است که معادل تولید یک نیروگاه با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات است که برق ۳ استان را پاسخ می دهد. این در حالی است که روز گذشته نیز ۲۵ مرکز غیرمجاز با ظرفیت ۴۲۵کیلووات کشف شده است. تعداد دستگاه جدید۲۲۴ مورد بوده که به صورت متوسط، معادل با مصرف برق روزانه ۱۳۴۳ واحد مسکونی است.
 
 
حال با کاهش تدریجی دما و کم شدن نوسانات برق در کنار تامین برق مورد نیاز سخنگوی صنعت برق خبر داده که ماینرهای مجاز از ابتدای مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و امیدواریم تا آن زمان مشکل تامین برق برطرف شده باشد.
 

مصطفی رجبی مشهدی این مطالب را در گفتگو با ایسنا اعلام کرده و ادامه داده است: برق مشترکانی که به صورت  غیرمجاز نسبت به استخراج رمز ارز فعالیت می کنند تا زمان تعیین تکلیف توسط دستگاه قضایی قطع باقی خواهد ماند و  لازم است مشترکان در شرایط کنونی محدودیت تامین برق نسبت به خاموش کردن تجهیزات اقدام کنند و مجوزهای قانونی را از وزارت صمت و شرکت های برق اخذ نمایند.

 

کد خبر 1085938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha