ظلم ستیزی و احیای دین، فلسفه قیام عاشوراست

کارشناس و مبلغ دینی گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای دین جدشان حضرت محمد(ص) و مبارزه با ظلم و فساد و تزویرحاکمان وقت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید رضا رزاقی درجمع  عزاداران  هیئت و کانون فرهنگی قمربنی هاشم (ع) روستای کاغذی گفت: دهه نخستن محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است چرا که فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) احیای دین جدشان حضرت محمد(ص) و مبارزه با ظلم و فساد و تزویر حاکمان وقت بود.

 

این کارشناس و مبلّغ دینی افزود: در آن دوران ظلم و ستم تمام جامعه وقت را در برگرفته بود و کسی حق نداشت در مقابل ظلم وستم یزید زمان حرفی را بر زبان جاری کند و امام حسین(ع) قیام کرد تا این ظلم از جامعه رخت بربندد.

 

حجت الاسلام رزاقی خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام برای هدف دنیوی قیام نکرد و تنها هدف ایشان احیای دین جدش رسوالله(ص) بود. وقتی مردم بلاد عراق کوفه و شام دعوتنامه هایی برای امام فرستادند؛ درخواست مردم فقط کمک برای نابود ساختن حکومت یزید بود.

 

این کارشناس مذهبی افزود: امام حسین(ع) تلاش خودرا برای دوامرواجب خدا یعنی؛ امربه معروف ونهی ازمنکر به کار بست و تمام خانواده راهمراه خود کرد و سرانجام جان پاکشان را در راه احیای دین خدا از دست دادند تا احکام و سنت خدا و پیغمبر اسلام زنده بماند.

حجت الاسلام رزاقی تصریح کرد: شهدای کربلا را می توان شهدای امربه معروف ونهی ازمنکر نامید چرا که دست ازامام زمان خود برنداشتند و ولایت پذیری را به نسل های بعد آموختند.

 

وی افزود: بسیاری از شهدای مدافع حرم آل الله همچون شهید حججی ها و سردار سلیمانی ها با درس گرفتن از سیره شهدای کربلا برای دفاع از مردمی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته بودند راهی  نبرد با کفر شدند وجان پاکشان  را در راه اعتلای دین حق و زنده ماندن راه وسیره اهلبیت (ع) فدا کردند و این نهضت تا قیامت ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام  رزاقی در پایان بر لزوم شعور حسینی در کنار شور حسینی و درس گرفتن از سیره امام حسین(ع) در زندگی و اقامه نماز اول وقت با پیروی از آخرین نماز حضرت اباعبدالله(ع) درروزعاشورا تاکید کرد./

کد خبر 1085939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha