نقش تاثیرگذار منابر حسینی در بصیرت افزایی و مقابله با تحریفات عاشورا

با توجه به اینکه مکتب انسان ساز عاشورا در حال توسعه میان کشورهای غیرمسلمان است، دشمنان این مکتب با مغلطه و شبهات بسیار سعی در تحریف اهداف واقعی قیام عاشورا دارند تا انسان های آزادی بخش را از مسیر حق و حقیقت منحرف سازند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: مکتب انسان ساز عاشورا همواره در حال توسعه است و روزبه روز ماهیت و حقانیت خود را به جهانیان ثابت می کند. عاشورا درس های بسیاری برای آزادی خواهان جهان دارد، به نحوی که هر انسانی که می خواهد به مسیر آزادی پای نهد باید از گذرگاه عاشورا عبور کند.

 

با توجه به اینکه مکتب انسان ساز عاشورا در حال توسعه میان کشورهای غیرمسلمان است، دشمنان این مکتب با مغلطه و شبهات بسیار سعی در تحریف اهداف واقعی قیام عاشورا دارند تا انسان های آزادی بخش را از مسیر حق و حقیقت که همان مبارزه با استبداد و استکبار است منحرف سازند.

 

روشن گری ابزار مهم در برابر تحریفات عاشورا

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که امروز جهان اسلام در حال جنگ ادارکی است، باید عنوان کرد که مهمترین ابزار دشمنان در جنگ اعتقادی و ادارکی تحریف بنیادهای اساسی است.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» با بیان اینکه دشمنان در هر بخشی در حال شبهه پراکنی و تحریف هستند تا افکار سالم مسلمانان را از راه حق و حقیقت دور کنند می افزاید: دشمنان با این اقدام می خواهند سیر حقیقی اسلام منحرف شده و اسلام داعشی یا به عبارتی اسلام اموی بر جامعه مسلمان حاکم شود.

 

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی و روشنگری مهمترین عامل ابطال تحریفات و شبهه پراکنی های دشمنان است اضافه می کند: امروزه با توسعه ابزارهای نوین ارتباطی جامعه جوان مسلمان با بهره گیری از تجربیات و بیانات مقام معظم رهبری مقابل تحریفات دشمنان در مکتب عاشورا ایستادگی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تصریح می کند: دشمن در تلاش است تا روز به روز دل مردم را نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی خالی کند، هر چند که عملکرد برخی مسئولان در راستای توطئه های دشمنان است اما ملت با بصیرت ایران نباید اجازه تحریف دشمنان در مکتب اسلام و مکتب انقلاب اسلامی را بدهند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن شبانه روز در حال مبارزه با عقاید حقیقی اسلامی است ابراز می کند: رسانه های انقلابی در این نبرد وظیفه روشنگری را برعهده دارند و نباید اجازه دهند که تحریفات نادرست دشمنان در اعتقادات مردم تاثیرگذار باشد.

 

منابر حسینی نقش مهمی در مقابله با تحریفات عاشورا دارند

استاد وپژوهشگر دینی در گفت وگو با خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: در دین مبین اسلام، مبارزه با آفات و آسیب‌های دینی یک اصل پویا و یک تکلیف الهی برای پاسداری و صیانت از اصالت و سلامت جامعه دینی است، این در حالی بوده که پیامبر (ص) می فرمایند هرگاه بدعت‏ ها در میان امتم پدیدار شوند بر عالم است که علم خود را آشکار سازد و بگوید. هر کس چنین نکند، لعنت خدا بر او باد.

 

«عبدالنبی سماوات» ادامه می دهد: بدعت به این معنی است که آن موضوع جزء دین نیست ولی نام دین به خود گرفته است و مردم در خیال خود آن را از دین می دانند، بنابراین آفت آن برای دین از هر موضوع دیگری بیشتر و خطرناک تر است.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در نامه ای به برادرش محمدبن حنفیه هدف اصلی قیام را احیا اسلام ناب محمدی می داند تاکید می کند: متاسفانه امروز شاهدیم که هدف اصلی قیام اباعبدالله الحسین (ع) از یک ایدئولوژی تجدیدپذیر به یک جنگ نیم روزه میان دو مخالف تبدیل شده است، در حالی که بسیاری از بزرگان جهان نهضت های خود را از قیام عاشورا برگفته اند.

 

این پژهشگری دینی علامه مطهری را از جمله افرادی دانست که در زمان حیات خود به مبارزه با حریفات عاشوا پرداخت و اذعان می کند: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی سعی در احیای مجدد اسلام ناب محمدی را داشت و شهید مطهری با روشنگری های خود تواسنت بخش عمده ای تحریفات عاشورا را از بین ببرد.

 

وی با تاکید براینکه امروزه نیز تحریف عاشورا نیز مشاهده می شود بیان می کند: متاسفانه شاهد هستیم که برخی خطبا و اهل منبر که بعضا جمعیت بسیاری در منابر آنها حاضر می شوند از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) مطلبی را ذکر نمی کنند و تنها به خواندن مقتل کفایت می کنند، عدم روشنگری در منابر باعث تحریف عاشورا از سوی سودجویان می شود.

 

سماوات یاد آور می شود: امروز ما نیز اگر ادعای اسلام و مسلمانی داریم، نمی‌توانیم از انجام این تکلیف الهی و انسانی طفره برویم و شانه خالی کنیم، به خصوص ما که خود را پیرو اسوه احرار و آزادگان جهان، می دانیم، امر به معروف و نهی از منکر در موضوعات عاشورا از مهمترین نیازهای امروز ماست که باید به صورت جدی به آن توجه شود.

 

کد خبر 1085983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha