برپایی سنت مقتل خوانی با استقبال نوجوانان و جوانان همراه است

خسروجردی با اشاره به اهمیت توجه به مقتل خوانی به عنوان یکی از فرهنگ های غنی گفت: برپایی سنت مقتل خوانی در مسجد با استقبال پرشور نوجوانان و جوانان مسجد جامع رجایی شهر همراه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، مقتل خوانی سنت فراموش شده ای است که این روزها بزرگان دینی و علمای دینی توصیه به آن می کنند. مقتل به معنای قتلگاه و محل کشتن است اما در فرهنگ ما لفظ مقتل در خصوص کتاب هایی به کار می رود که یک حادثه خونین را نقل کند.

 

یکی از برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز مقتل خوانی در ماه محرم حسینی است.« علیرضا خسروجردی» در خصوص برپایی آیین مقتل خوانی در مسجد جامع رجایی شهر کرج با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آیین مقتل خوانی چهارشنبه ۲۷ مرداد دز مسجد جامع رجایی شهر کرج با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار شد.

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: مقتل خوانی یکی از بسترهای مهم به منظور تبیین واقعه عاشورای حسینی است؛ بیش از ۷۰ مقتل در خصوص امام حسین(ع) داریم که معتبرترین آن مقتل سیدبن طاووس است همچنین ملا حسین کاشفی نخستین فردی اشست که به فارسی مقتل نوشته است.

 

م

 

 

کد خبر 1085997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha