سوگواره «رسم آزادگی» نمایشگر تقدیس از ایثار آزادگان بود

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: برگزاری سوگواره «رسم آزادگی» در صحن مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) نمایشگر تقدیس از ایثار و رشادت های آزادگان بود.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبيل گفت: سوگواره «رسم آزادگی» که همزمان با سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی  و مقارن با ایام محرم الحرام روز سه شنبه 26 مرداد ماه در صحن مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود برگزار شد، نمایشگر تقدیس از ایثار، جانفشانی ها و رشادت های آزادگان بود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود هدف از برگزاری این سوگواره را ترويج فرهنگ عاشورا، ايثار، آزادگی و شهادت در جامعه دانست و تصریح کرد: سوگواره رسم آزادگی، روحیه ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت طلبی را به تاسی از سرور آزادگان جهان حضرت سید الشهدا (ع) برای آحاد مردم به ویژه نسل های جوان و نوجوان در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، تقویت کرد.

 

اسبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آزادگان، شایسته ترین افراد برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند»، اذعان داشت: ایثار، رشادت ها، ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز در دوران هشت سال دفاع مقدس، عزت، امنیت و اقتدار را برای کشور ما به ارمغان آورد و امروزه تکریم و تقدیس از صبر و استقامت و یادآوری رشادت های آزادگان یک وظیفه ملی است.

 

وی ادامه داد: حجت الاسلام حسن صفری امام جمعه بخش لاهرود ، سخنران سوگواره رسم آزادگی بود و با تسلیت ایام سوگواری و شهادت سرور آزادگان جهان و سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بر نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و مادحین اهل بیت منطقه نیز در سوگ شهادت و ذکر مصیبت سید الشهدا (ع) و شهیدان کربلا به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود بیان داشت: در پایان این مراسم معنوی از آزادگان غیرتمند دیار قهرمان پرور لاهرود تجلیل و تکریم به عمل آمد و اجرای نماهنگ حزن و اندوه برای شیفتگان و دلدادگان حسینی توسط گروه موزیک مسجد امام حسین (ع) شهرستان مشگین شهر از دیگر بخش های اجرایی این مراسم بود.

کد خبر 1086032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha