امام حسین (ع) معلم آزادی و آزادگی بود

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه امام حسین (ع) معلم آزادی و آزادگی بود و جان داد تا بشر جان بگیرد گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) چراغ فروزان هدایت در کوره راه‌های زندگی بشر است که برافروخته شد تا بشر راه خود را پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» عصر امروز (چهارشنبه ۲۷ مرداد) در آئین تجمع بزرگ عاشورائیان یوم‌العباس شهرستان اندیمشک، با بیان اینکه امام حسین (ع) معلم آزادی و آزادگی بود و جان داد تا بشر جان بگیرد اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) چراغ فروزان هدایت در کوره راه‌های زندگی بشر است که برافروخته شد تا بشر راه خود را پیدا کند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه هیچ روزی به اندازه روز امام حسین (ع) سخت و طاقت فرسا نبود افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) نماد غیرت و بصیرت است.

 

وی اذعان کرد: تمام شهدای کربلا، شهدای کربلای ایران در بیش از چهار دهه گذشته و شهدای مدافع حرم یک نقطه مشترک دارند و آن هم نگاه آنها به ولی زمان خود است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه ولایتمداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) باعث نام‌آور شدن و درخشش نام او بر بام تاریخ شد تصریح کرد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) حاضر نشد در اردوگاه دشمن زندگی کند و جان سالم به در ببرد که این ولایتمداری ایشان را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه ما تنها ۲ جبهه حق و باطل داریم عنوان کرد: راه حق یعنی از ولی زمان تبعیت کنیم و این را کسانی گفته‌اند که عاقبت بخیر شده‌اند.

 

در ادامه این آئین، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه‌سرایی پرداختند و عزاداران حسینی نیز به یاد حضرت اباعبدالله‌‌الحسین (ع) سوگواری و سینه‌زنی کردند.

 

کد خبر 1086033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha